Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Nu får det vara nog!!!

thj skrev 2008-01-03 01:51:24 följande:
    Får man hälsa på hos díg?snälla
    Välkommen in.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-01-03 11:15:03 följande:
    Du menar att det är hans egen forskning du hänvisar till?anne h skrev 2008-01-03 11:10:53 följande:
    Jag menar att du får fråga den i landet som är mest insatt i detta med DS.
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-01-03 11:19:43 följande:
    Det kan jag för all del göra. Samtidigt ger det inte så mycket om det inte finns en studie till grund.anne h skrev 2008-01-03 11:17:00 följande:
    Meddela gärna sedan så vet vi att du vet.
  • anne h
    Struliga Jag skrev 2008-01-03 11:53:15 följande:
    Men snälla!Anne h: Har du förklarat för din dotter att bilderna som du slänger ut på henne och använder som slagträ för att försöka vinna poäng i en diskussion kan komma att användas som hånbild på mindre seriösa sidor på nätet?Att folk kanske sitter och skrattar åt henne, hånar henne.Att inte alla ser henne som ett vackert barn, som du ser henne.Förstår hon det?För det är det som är risken med det du håller på med när du gång på gång lägger ut bilder på din dotter, som bara är 8 år och inte är tillräckligt mogen för att förstå vad hon säger OK till
    VA??????!
    Förklara dig, tack!
  • anne h
    Struliga Jag skrev 2008-01-03 12:32:47 följande:
    anne h skrev 2008-01-03 12:31:36 följande: Vad finns att förklara.Läs och förklara dig du.
    Alltså; var i hela *svordomar utan dess like* har du hittat bilder på mina döttrar!???
    FÖRKLARA DIG!!! *arg*
  • anne h

...dessutom har jag inga 8-åriga dötttrar! Endast 15 och 16.
    *förbannad på icke-läskunniga*

• anne h
    Struliga Jag skrev 2008-01-03 12:41:05 följande:
    anne h skrev 2008-01-03 12:39:29 följande: Då tog jag fel på dig och mammapuh. Ber så mycket om ursäkt för missförståndet.
    kan ju vara bra att kolla vem som skriver, innan man hoppar på folk! Speciellt när man ber om en förklaring och får till svar att man ska läsa..!
  • anne h
    Myrtille skrev 2008-01-03 12:32:58 följande:
    Du menar, om jag till exempel skulle lägga in en bild på mina barn, som inte har någon kromosomrubbning, och skriva "Titta så söta dessa icke downsdrabbade barn är! Se så söööta! Mycket sötare än många downsbarn!" det skulle du inte ta illa upp över, möjligtvis, händelsevis?
    Vem har sagt att barn med DS skulle vara sötare eller fulare? Jo, det senare har jag ju hört på FL, men inte det förra..

Men! Barn med DS är söta, nåt så grymt söta! -precis som mina andra -nDS- barn är söta.
  • anne h
    Sarah84 skrev 2008-01-03 15:11:01 följande:
    Men tycker du att de e så konstigt att människor kanske tycker att barn med DS ser skrämmande ut? För de har ju trotts allt ett annorlunda utseende om man jämnför med "andra" barn. Så ja förstår de som tycker att de ser skrämmande ut.
    åh jösses.. DET var något jag aldrig hört förr, tror jag.. att barn ser "skrämmande" ut!!

Ja, jag tycker det är konstigt, mycket konstigt, ifall någon tycker att barn med DS ser "skrämmande" ut!
  • anne h
    Cavatine skrev 2008-01-03 13:03:50 följande:
    Jag jobbar i butik och brukar (om situation och tillfälle uppenbarar sig) berömma barn som uppför sig bra och är söta. Jag har märkt en tendens att föräldrar till ds-barn har mycket svårare att ta komplimangen för vad det är - en positiv kommentar baserat på det intryck jag fått. Många gånger tittar föräldrar till ds-barn på mig som att de försöker se om jag driver(?) med dem eller så tittar de argt/ irriterat på mig, som att jag sag något opassande. Jag tycker ju bara att de har gulliga, väluppfostrade barn!

Min undran till er som har ds-barn och "vanliga" barn är: Är det svårare att helt utan att haja till ta emot komplimanger om ds-barnets utseende än om de andra barnens? Om det är så - varför?
    Nej, absolut inte!
    Jag förutsätter faktiskt att folk tittar lite extra på min son med DS just för att han är vacker. Precis detsamma som med mina andra tre troll.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!