Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Ja visst, alla har vi något fel.

Då förnekar du alltså inte det faktum att DS är en sjukdom, en genetisk sådan, med tanke på ditt svar.

DS-barn får alltså räknas som en sjukdom så länge alla utan DS har andra fel..? Då har även du en sjukdom?

mammapuh skrev 2008-01-03 01:13:47 följande:
    Ja antagligen har vi alla något genetiskt fel på våra kromosomer och borde då anses vara sjuka. Tror inte det finns en enda av oss som har helt felfria kromosomer finns säkert någon liten gen på någon kromosom som inte är som den var tänkt att vara även om det kanske inte gör någon större skillnad. Men om genetiska skador är sjukdomar och alla med stor sanolikhet har gener som inte är som det var tänkt så borde ju ALLA människor vara sjuka *S*
  • MILF

Nej, du får inte säga vad du vill till min son -skulle du däremot välja att ta bort ett barn som var som min son, ljushårig, blåögd och rätt antal kromosomer, så skulle jag inte bry mig.

Jag "fortsätter" att hävda att jag nog skulle ta bort ett barn med DS för att det är så jag känner och för att jag hyllar den fria aborten.

mammapuh skrev 2008-01-03 11:59:25 följande:
    Så bra att du inte skulle bry dig. Då skulle jag kunna säga vad jag vill om din son utan att du bryr dig och det är ju bra för jag vill inte göra folk ledsna men jag skulle ändå inte uttala mig hur som helst och absolut inte till folk som jag vet skulle bry sig. Varför medvetet fortsätta hävda något som gör folk ledsna?
  • MILF

Hoppar på??

*fnissar*

anne h skrev 2008-01-03 12:43:59 följande:

kan ju vara bra att kolla vem som skriver, innan man hoppar på folk! Speciellt när man ber om en förklaring och får till svar att man ska läsa..!
  • MILF

Jag har barn med DS i min närhet, men det visste du inte -eller hur?
    Hur som haver har det inte ändrat min åsikt. Jag själv hade nog inte velat behålla ett barn med DS och TRO MIG, kunskaperna finns där.

heavymetal2 skrev 2008-01-03 12:51:07 följande:
    Gud vilken het debatt detta har blivit här på fl......faktum är ju bara det att det jag skrivit om okunskap i alla inlägg.stämmer ju.....För inte finns det NÅGON här med ett barn som har DS,som skrivit något negativt om dessa barn.....Det är ju människor som INTE har dessa barn,eller som haft kontakt med dessa barn som svarar att de skulle göra abort.....eller hur?Alltså bygger det på ren och skär okunskap!
  • MILF

Jodå, jag läste och att kalla det att 'hoppa på' var verkligen en överdrift, enligt mig.

Jag förstår om du känner dig kränkt och påhoppade över allt möjligt om du känner dig påhoppade över en sån sak.

anne h skrev 2008-01-03 16:35:43 följande:

förmodar du läste det första inlägget person i fråga skrev till mig? Det var knappast vänligt skrivet..
  • MILF

mammapuh, tycker du att jsg varit dom mot dig (och Emma) då jag skrivit mina val samt åsikter angående abort och min anledningar till dessa..?

• MILF

jag och dum ska det stå. inget annat -skriver med en hand.

MILF skrev 2008-01-03 16:49:33 följande:
    mammapuh, tycker du att jsg varit dom mot dig (och Emma) då jag skrivit mina val samt åsikter angående abort och min anledningar till dessa..?
  • MILF

Läste du inlägget jag citerade? Gör det och läs mitt svar igen.

mammapuh skrev 2008-01-03 16:49:03 följande:
    Jag har kunskaper om hästar, det finns ett stall i närheten av där vi bor! *S* Men hur det är att ha en egen häst det vet jag inte ett dugg om!
  • MILF

Vad bra. För det har inte varit min mening att vara dum mot någon, elak eller så.
    Jag har verkligen försökt att vara saklig och försökt vara korrekt i mina åsikter.

mammapuh skrev 2008-01-03 16:51:36 följande:
    Nej, faktiskt har jag inte uppfattat dig som speciellt dum!
  • MILF

Detta har redan utretts mellan de inblandade, så det är ingen idé att ta det igen. Det var ett misstag, Struliga Jag strulade till det och blandade ihop Lefo och mammapuh.

Lefo skrev 2008-01-03 22:39:10 följande:
    Inte viste jag att anne h har "slängt" ut en bild på sin dotter i en DS tråd vad jag vet så är hennes barn med DS en son.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!