Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Haha, som jag strulade till det nu som blandade ihop Lefo med Anne H!

MILF skrev 2008-01-03 22:49:43 följande:
    Detta har redan utretts mellan de inblandade, så det är ingen idé att ta det igen. Det var ett misstag, Struliga Jag strulade till det och blandade ihop Lefo och mammapuh.
  • MILF

Skillnaden är väl att Lefo aldrig visar hennes flicka i trådar om DS, medan Emma visas i VARJE tråd.

• MILF

Handlar dessa trådar du visar om DS och vissas val att abortera DS (till exempel) så anser jag inte att bilder på ett barn med DS hör till.
    Jag skulle aldrig lägga in foton på min pojke i trådar om abort.

Man får väl välja sitt tillfälle.

thj skrev 2008-01-04 09:00:11 följande:
    Nu hänger jag inte med allsVad är det för fel att vissa sitt barn för andraJag hänger speciellt i en tråd här på FL..och vi visar stolt våra barn för varandra..Är det fel?
  • MILF

Jo tack, vi har hört det. Om vi säger så hör då;

En förtvivlad mamma skapar en tråd om att hennes barn har cancer, är det då rätt eller fel av mig att lägga ut bilder på mitt, redan döda, cancersjuka barn i den tråden samt berätta hur stolt jag var över honom, hur fin han var osv..?

Jag tycker helt enkelt inte att det är passande.

thj skrev 2008-01-04 09:10:23 följande:
    Men jag´tror att mamman lägger ut dessa fina bilder på sin dotter för att visa er hur stolt hon är över sitt vackra barn.Barnet är ju inte DS hon är Emma
  • MILF

Det var ett exempel -något jag trodde gick fram. Men tydligen inte, så ignorera bara inlägget jag skrev.

Det i alla fall jag vill, kan inte tala för någon annan i tråden, är att det slutas skriva om denna "häxjakt" och att DS-barn inte är värda något osv.

thj skrev 2008-01-04 09:34:29 följande:
    Men vad har cancersjuka barn med DS barn att göraOch nu har denna maktkamp gått över all kritik..Ni som är för Ds abort,vad är det ni vill DS mammorna.Ni kommer aldrig att få dem att tycka det är rätt att ta bort ett barn som har DS.Och står ni för allas rätt till det så kan ingen ta ifrån er det...
  • MILF

Nej, jag blir inte upprörd av att se Emma. Jag tycker att det är smaklöst av DIG att visa bilder på Emma i en tråd som handlar mer eller mindre om att abortera bort foster med DS.

mammapuh skrev 2008-01-04 12:13:08 följande:
    Visst finns det bilder på så väl Emma som Lucas och Noah i trådar som inte handlar om DS. Men jag kan förstå att de där som tycker att DS är hemskt blir upprörda när det kommer bilder på våra barn, de är ju liksom inte alls som den föreställda bilden dessa människor har av "lidande" ds-barn!
  • MILF

Ja, tråden låg från början under funktionshinder, men den flyttades sedan till Etik, eftersom att det har ett tydligt etiskt budskap.

Vilka här är det som 'skriker högst' här? *nyfiken*

mammapuh skrev 2008-01-04 12:38:53 följande:
    Denna tråden startades av en mamma till ett ds-barn och inte av någon som säger sig göra abort om barnet i magen har DS. HUR kan det då ses som provocerande att det visas upp foton på vackra ds-barn i denna tråden? Tråden låg från början under kategorin "Funktionshinder" och var inte alls tänkt som någon anti DS tråd. Hade det varit så att en mamma med ett ds-barn i magen som skulle göra abort hade startat tråden då hade jag aldrig satt in något foto på min dotter här utan hänvisat till min sida ifall hon ville ha mer information. Vad jag vet finns det ingen här som ens varit i närheten av att fatta beslutet att göra abort av ett ds-barn. Dessutom dem som skriker högst här om hur olämpligt det är att visa kort på ds-barn här är de som ju redan har bestämt sig för hur de ska göra så hur kan det ses som provocerande?
  • MILF

Men fy fan vilka mail! *spyr*

Lefo skrev 2008-01-04 16:04:22 följande:
     Så du menar att alla DS mammor inboxar och skriver elaka saker? Jag har i alla fall aldrig gjort detta. Men jag har blivit inboxad med meddelandet: "Att jag ska brinna i helvetet för att jag har pressat ut en jävla mongo unge".Vet inte om du tycker det är direkt trevligt jag blev väldigt illa berörd av en DS motståndarna här på FL och det var inte ett meddelande jag fick heller utan ganska många av flera avsändare (det var ingen i denna tråd kan jag meddela)?En av anledningarna att flertalet av FL medlemmarna inte kommer in på min sida.  
  • MILF

Ja vad är det du inte förstår?

snöstjärna71 skrev 2008-01-04 19:18:59 följande:
    Kan du utveckla det? Lilla normalstörda jag förstår inte riktigt hur du menar?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!