Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Ja det måste vara skönt och alla har ju inte sån tur.
    Att Emma är så duktig och mår så bra, är ju ingen garanti för att X barn med DS får det så.

Min kusin har också dyslexi, gick ut skolan för 10 år sen med kassa betyg. Men som tur är så uppmärksammas det tidigare nu och man får mer hjälp -vilket iofs gäller DS också.

Dock känns det lite som att utmana ödet genom att önska sig en lika duktig DS-dotter som din, om man vet att man väntar ett barn med DS. Det kan ju bli motsatsen och det är det jag vill undvika.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:43:00 följande:
    Vi har inte ett enda hjälpmedel till vår dotter *S* Däremot håller jag med om att vi får lägga ner betydligt mer tid på hennes läxor än vad klasskamraternas föräldrar gör. Emma går i ettan i grundskolan och det har fungerat jättebra denna terminen. Själv hade jag en kompis med normalt eller nästan högt IQ som hade inlärningssvårigheter och dyslexi och det var mycket jobbigt för henne i skolan!
  • MILF

Ja exakt. Varje person bör få göra som dom vill när det kommer till abort eller att behålla barnet.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:46:18 följande:
    Förstår egentligen inte riktigt vad du menar,men jag,personligen,tycker det är värre att föda fram sitt barn om man blivit våldtagen,än om man upptäcker att barnet har te x DS....sen får varje individ göra som dom känner för själva,men det är min åsikt.
  • MILF

Så som jag har läst så förekommer problem med sömn och insomning då barn har endera stora tonsiller och/eller sömnapné pga slappare muskeltonus. Tro om det blev rättstavat?

anne h skrev 2008-01-02 00:44:33 följande:

ok, det var så du menade.
    däremot det om panik vid sängdags har jag inte hört, men det förekommer säkert (nä, jag vet, jag vet inte allt.
  • MILF

Min skrutt är också värdelös på att sova. Nu tog jag dock bara upp några exempel som kan vara jobbiga för föräldrar och barn.

Det är bland annat det som skrämmer (iaf mig). Tänk om MITT barn (om jag fick ett barn med DS) skulle få alla problem ett barn med DS kan ha och har hög risk att få.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:49:55 följande:
    Kan tillägga att min dotter är den bäst sovande i vår familj möjligen tillsammans med sin yngsta lillebror Hon lägger huvudet på kudden vid 20 tiden och vaknar inte en gång på hela natten och så har det varit så gott som när hon föddes. Samma sak med Noah medans Lucas är helt värdelös när det gäller att sova!
  • MILF
    Stör dom din Familjelivs-stund?

anne h skrev 2008-01-02 00:53:58 följande:
    ok, har inga såna problem här. tack och lov, räcker med tonåringar som inte vill i säng när det är natt.. haha
  • MILF

Nej brudar, för jag förmodar att de flesta av er är sådana.

Nu skall jag inta vertikalt läge.

Sov gott.

• MILF

Inte tusan blir jag ledsen och kränkt då någon tar bort ett barn som inte har DS -trots att det är ett sådant barn som jag har! Då hade jag blivit kränkt flera gånger/dag.

Tar någon bort en pojke utan DS så blir jag inte kränkt -det är ju inte mitt barn som tas bort.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 23:44:34 följande:
    Fast förstår inte vanligt folk att det kan såras,när folk väljer att inte vilja behålla dessa barn?Föräldrar till DS barn tycker ju att "motståndarna" går MISTE om nåt fint!Är det så konstigt om det känns kränkande när man väljer att ta bort det finaste som finns?Föräldrar med Ds tänker självklart att "ni vill inte ha en unge som min"......klart att det sårar.
  • MILF

Men jisses! Vilken kommentar!

anne h skrev 2008-01-02 23:34:03 följande:

Den info vi fick var..."såna här barn adopterar de bort i Uppsala" Tur vi bor i Dalarna!! HAHAHAHA-sen kom en ssk som visste lite mer, tack och lov!
  • MILF

Hur menar du nu?

mammapuh skrev 2008-01-03 01:05:12 följande:
    Vad har då möjligen du för sjukdom?
  • MILF

Som sagt, NEJ jag skulle inte bry mig.

mammapuh skrev 2008-01-03 01:16:53 följande:
    Nej men om din son hade några egenskaper som inte så många i vårt samhälle har. Låt säga han hade fula utstående öron. Och jag sa att jag ville ta bort ett sånt barn för det skulle nog ändå bli retat och göra operationer och så kan ju vara riskabelt och dessutom göra ont då vore det bättre jag gjorde abort för det skulle ju inte barnet med de utåtstående öronen lida av ändå. Tror du inte då att du hade känt dig en smula sorgsen för antagligen hade du tyckt att din son med de där utåtstående öronen var den finaste pojken i hela världen och varför kan inte andra se honom så som du gör. Som den fantastiska individen som du fött?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!