Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Frantic skrev 2007-12-31 13:53:32 följande:
    Tack!
  • MILF

anne h: du har en bra poäng där om att se positivt på livet, något jag försöker göra.

Jag kan dock inte se mig som en DS-mamma (okej att skriva så?), men det kan ju vara för att jag inte vet hur det skulle kännas.
    På samma sätt som jag inte kan förstå helt ut hur det skulle vara att vara t ex rik som ett troll, känd eller döende.

• MILF

Det har du alldeles rätt i mammapuh.

Men helt ärligt, som jag känner nu så skulle jag försöka undvika "problemet", alltså att föda ett DS-barn, än fast det finns lösningar och hjälp att få.

mammapuh skrev 2008-01-01 18:02:53 följande:
    Hela livet består av problem men som tur är finns det lösningar på det mesta. Så länge det finns liv finns det också hopp! Men det är egentligen först när man inte längre kan se lösningar som ett problem blir till ett problem.
  • MILF

Nej det är jag medveten om, men om du läser det jag svarade på och läser mitt svar till det så förstår du säkert vad jag menade.

Myrtille skrev 2008-01-01 20:41:56 följande:
    Det finns ju inte en lösning på grundproblemet.
  • MILF

Ja jag har ju iofs sett mödrar till barn med DS kalla sig själv DS-mammor, så då måste det vara okej.

Själv är jag en sån där diabetiker-fru och en halvblind-dotter.

mammapuh skrev 2008-01-01 20:39:16 följande:
    Visst är det okej att skriva så, tror inte någon av oss ds-mammor kunde se oss som just ds-mammor innan vi fick barn. Jag ser mig inte ens som ds-mamma idag utan jag är först och främst mamma till tre barn varav ett barn har ds. Undrar om de som har barn med astma eller diabetes kallas för astma-mammor och diabetes-mammor *S* Eller om dem kanske helt enkelt är bara mammor? Detta var ingen kritik mot dig utan det är snarare så att man på FL har valt att kalla oss som har barn med ds för ds-mammor vilket ju är helt galet.
  • MILF

Om, ett kinesiskt par (speciellt fattiga familjer) fick veta att de väntade ett barn med DS då de gjorde FVP (mot all förmodan), så tror jag absolut att det barnet hade aborterats, precis som kineserna hade aborterat flickor om de såg att det var en flicka på FVP.

Här aborteras inte flickor av den enkla anledningen att här i Sverige har vi inte samma traditioner som i Kina, vi behöver inte pojkar som tar hand om oss vid ålderns höst osv.

mammapuh skrev 2008-01-01 22:23:17 följande:
    Precis! Eller byta ut påståendet mot att välja kön! Inte är det kränkande för alla flickor som bor på barnhem i Kina, deras föräldrar ville ju inte ha en flicka utan en pojke måste ha blivit något fel på vägen, bara att kasta bort och försöka igen. Inte så lätt att göra fvp där och välja bort flickorna redan i magen!
  • MILF

Hade dessa flickor aborterats så är det inte kränkande mot de flickor som lever i Kina med sina föräldrar. Det är inte heller kränkande mot den kinesiska flickans föräldrar om många andra aborterar flick-foster.

Jag tycker inte att det är okej att abortera flickor bara pga könet här i Sverige MEN jag kan förstå de människor i Kina som gör det.
    Tänk dig att bo fattigt i hela ditt liv, knappt ha mat och staten styr varje steg du tar. Du får inte ens skaffa så många barn du vill. Bara ETT barn. En pojke är praktiskt taget din chans att överleva. Skulle du ta den chansen?

mammapuh skrev 2008-01-01 23:39:50 följande:
    Men är det kränkande mot flickor i Kina att de aborteras eller är det helt okej för deras föräldrar vill inte ha flickor?
  • MILF

Nu tror ju jag att pojkar och flickor är väldigt lika varandra -om man uppfostrar dom lika.

En pojke utan DS är ganska olik en pojke med DS.

Är det abort över lag det diskuteras i tråden nu?

mammapuh skrev 2008-01-01 23:52:16 följande:
    Ja, själv står jag ju inför det faktum att om jag blir gravid en gång till så vill jag gärna ha en dotter till. Och ju mer man läser om folk som gör abort pga oönskade egenskaper hos barnet ju mer funderar man ju på hur man själv skulle göra. Är det rätt att göra abort för att barnet har ds anser jag i alla fall att det är lika rätt att göra abort om barnet är en pojke (eller en flicka beroendes på vilka egenskaper man är ute efter) jag ser ingen som helst skillnad på detta då det får exakt samma konsekvenser för det ofödda barnet!
  • MILF

Men det väljer man ju själv om man vill berätta, eller hur?

Man väljer ju inte själv att berätta att ett barn har ett funktionshinder, det märker ju barnet (oftast) själv.

heavymetal2 skrev 2008-01-01 23:57:04 följande:
    Förklara sen för barnet hur det blev till och svaret lyder:"du blev till för att mamma blev tvingad till sex"......i detta fallet är det nog lättare för BARNET att hanskas med ett funktionshinder,än att ha en okänd far som kanske gett sej på fler offer än sin egen mamma.......
  • MILF

Gör då abort, jag hade inte tagit illa upp om du gjorde abort pga att fostret var en flicka. Däremot kanske jag inte hade förstått ditt val.
    mammapuh skrev 2008-01-02 00:01:58 följande:
    Fast jag vill inte ha fler pojkar jag vill ha en dotter till! Stampar tjurigt med fötterna i golvet!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!