Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Men INGEN i tråden har pratat om att ta bort ALLA DS-barn.

Finns det ingen skillnad i följande 2 meningar:

JAG väljer att ABORTERA ett DS-foster som finns i MIG.

JAG väljer att MÖRDA alla DS-barn i världen samt abortera alla foster med DS.

LILLABUNNY2 skrev 2007-12-29 22:48:29 följande:
    Då undrar jag vad är det som gör världen vacker då ?Om inte ett mångfald får finnas !
  • MILF

*pustar*

Nu har jag läst hela tråden -igen- och jag är ledsen, men jag hittar inget inlägg där det står att ds-barn skulle vara mindre värda. Kanske någon kan länka in det inlägget så att jag får läsa det..?

Jag hittar inte heller något inlägg där det står att man skall abortera samt mörda alla barn med DS, och alla andra barn som inte är perfekta. Länka gärna det inlägget med.

Sen läser jag om och om igen Frantics inlägg och jag ser inte det hemska i vad hon skriver. Hon tror (som jag) inte att en värld med ENBART DS-barn är att eftersträva. Hon tror inte (som jag) att den världen skulle vara så mycket mer kärleksfull.

• MILF

mammapuh, håll dig ifrån diskussionen om du inte klarar av den -men låt andra diskutera om dom vill i stället för att komma med luddiga anklagelser.

Du får diskutera oss bäst du vill, via inbox, msn eller gästböcker -men att skriva luddiga anklagelser i tråden bidrar bara med dålig stämning i debatten.

mammapuh skrev 2007-12-30 00:04:19 följande:
    Har inte läst mer än sista sidan här nu och tänker inte läsa heller men vill bara säga till alla DS-mammor som skriver här att tänka på vem det är ni käbblar med! Det är liksom inte lönt och det som skrivs av vissa personer här är enbart för att provocera och det är som tur är så många fler bra människor på FL som inte har denna hemska nedvärderande synen på våra barn. Människor som förstår att alla människor är lika mycket värda och har så väl samma rättigheter som skyldigheter! Sen finns det dem som av någon anledning inte alls tänker så, vi vet inte varför. Kanske beror det på deras uppväxt, kanske på att de har dålig erfarenhet av livet, kanske beror det på att de helt enkelt föddes utan sinne för empati? Vi ska inte låta dessa människor få oss att sänka oss till samma låga nivå utan vi ska sträcka på oss och vara stolta över dem vi är och kanske är det just tack vare våra fina barn som vi blivit till just de vi är? Kanske inte! Men stolta ska vi vara som fått den vackraste av gåvor man kan få. Många här skriver som om det är självklart att få barn men det är det inte för alla. Vissa har krav på sina ofödda barn innan de ens är gravida vad är det som säger att de ens blir gravida? Vad är det som säger att de inte får sjuka barn som sen dör? Men vi har i alla fall våra friska fina underbara barn och dem kan ingen ta ifrån oss!KramNikki
  • MILF

För MIG hade det kanske varit ett problem att få ett barn med DS -jag säger inget om hurvida det blivit problem för någon annan människa.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:13:36 följande:
    Om ni INTE hade sett dessa barn som problem,då hade ni väl heller inte gjort abort va?"extra belastning" skrev någon....så hur ser ni annars på dessa barn,om inte ett problem?
  • MILF

Fördomar?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:23:04 följande:
    Nu tar jag en paus....vi kommer nog inte längre.Alla är vi olika och vi tänker olika,synd bara att världen är så full av fördomar.......god fortsättning på er alla!
  • MILF

Egna åsikter kanske vi kan kalla det?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:26:50 följande:
    Ja,vad ska vi annars kalla det....nåt bra förslag?
  • MILF

För att man är för FRI abort?

anne h skrev 2007-12-30 11:29:47 följande:

"inskränkthet", "intolerans", "brist på insikt", finns många fler
  • MILF

Men vi som faktiskt HAR läst på, är vi också fördomsfulla?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:29:57 följande:
    Sen vill jag bara tillägga....jag är ingen abortmotståndare,tycker det är kvinnans självklara rätt,speciellt vid våldtäkt osv.....men här snackar vi inte om våldtäkt,vi snackar om DS,och hade folk läst på så hade aborten pga detta minskat!Så nu vet du det oxå.
  • MILF

Frantic: Det är jag också intresserad av. Jag har även efterlyst vissa inlägg som personer här i tråden tydligen har läst. Jag hittar dom inte.

• MILF

mammapuh, den mentaliteten har du väl i de flesta trådar?

Svar på tråden Nu får det vara nog!!!