Frantic skrev 2008-01-03 17:09:19 följande:
Gäller detta tänkande enbart DS eller är det så att jag som inte har barn med ryggmärgsbråck, blindhet, Crohns, Autism eller något annat inte heller får säga att jag för en framtida bebis önskar slippa dessa sjukdomar/skador?Är det så att bara den vars hus brunnit ned får säga att han/hon hoppas slippa en husbrand, för det bara är då man "vet vad det innebär"?Dessutom är jag nyfiken på vem som i denna tråd sagt att barn med DS inte har rätt att leva, jag har inte sett några sådana inlägg alls, har nu något inläggsnummer att hänvisa till?
Självklart så gäller det allt.. Men nu diskuterar vi DS eller hur va det?
Jag anser om man är för fosterdiagnostik där man kan "solla" ut bland foster med kromosomavvikelse så har dom barnen ingen rätt att leva.
Om ni ser hur det har blivit i Danmark där man har erbjudit sina gravida kvinnor fosterdiagnostik ett bra tag där har det halverats bland DS-människor. Och så kommer det säkerligen bli här i sverige också.
Det togs även upp igår i debatten i tv4. Och det var ingen som sa emot när pappan till en ds-flicka sa att just detta kommer hända i sverige också. Skrämmande att vår värld blir såhär.