Bebbe2006 skrev 2008-01-03 01:38:25 följande:
Ha ha! Du ska veta att folk (främst damer 50+)kommer fram på stan till oss tvillingmammor och säger saker i stil med "men oj vad du måste ha mycket att göra!" Och många kommer fram för att uttrycka sitt medlidande. Fråga vilken tvillingmorsa somhelst, så kan hon intyga det.Det är irriterande när folk gör det, och då säger vi tvilingmammor "inte fan går folk på stan fram till dem som har DS barn och uttrycker en massa dravel! varför måste de antasta oss tvillingmorsor?"Men eftersom du frågar, nej jag funderade aldrig på en reduction. Det var mina första barn och jag hade "bett till Gud" om att få tvillingar. En flicka och en pojke. Och det var precis vad jag fick. Vi ville ha två barn, men jag har alltid sagt att jag bara vill vara gravid och mammaledig en gång, så det skulle bara bli ett. Så blev det två.Dock vet jag andra som blir förtvivlade när de får veta att de väntar tvillingar.
Du skriver att folk inte säger såna saker till dem som har barn med ds, det är bara som du tror. Finns folk som säger att barn med ds är fula och ser ut som apor och att de är skrämmande och hemska osv hade de hållt sig till att vi har mycket att göra så okej *S*
Ja, en pojke och en flicka måste vara perfekt fast hade jag fått tvillingar hade jag nog helst haft två av samma kön. Men man får liksom ta vad man får och vara glad för det och får man det man önskade så är man glad och får man det andra är man lika glad!