Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

MILF skrev 2008-01-02 00:03:17 följande:
    Gör då abort, jag hade inte tagit illa upp om du gjorde abort pga att fostret var en flicka. Däremot kanske jag inte hade förstått ditt val.
    Hade du haft fyra söner hade du nog känt dig en smula sorgsen om jag hade sagt att jag inte ville ha några söner utan bara flickor!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-01-02 00:05:17 följande:
    Säg det till de som är 19-20 när de får sitt barn med DS.
    Ja, det är ju en del unga mammor här som fått barn med ds! Mammor som visat på en enorm mognad och som visat sig vara starka nog att klara av uppgiften som trots allt inte är så svår som man kan tro!
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:05:45 följande:
    Oj, jag känner faktiskt likadant. Jag skulle välja ett barn utan DS om jag fick välja. Fanns däremot inte valet där skulle jag självklart älska barnet, ta hand om barnet och kämpa för mitt barn -som jag skulle göra med mina andra barn.
    Men det handlar inte om att välja det barn som utvecklas i din mage är det barn som var tänkt att födas och älskas!
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-01-02 00:06:23 följande:
    OT Så har ju jag, två av varje.
    Japp, den perfekta lösningen ju *S*
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-02 00:06:50 följande:
    Javisst, vi har fri abort i Sverige under den första tiden av graviditeten. Vid en tidig abort behöver man tack och lov inte ange några skäl alls annat än att man inte vill genomgå graviditeten. Nu har vi inte test för ögonfärg, men hade vi det så skulle det vara helt ok med tidig abort baserat även på det.
    Nåja det kommer väl att komma det med när tiden är mogen!
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:58:53 följande:
    anne h skrev 2008-01-01 23:56:51 följande: Jodå, men jag tror att det blir mycket, mycket svårare än för en 'frisk' människa.
    Okej men då blir det inte svårare för en med ds att hitta en själsfrände eftersom personer med ds inte är sjukare än personer utan ds!
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:08:28 följande:
    Oj, skrev fel. Byt ut flicka mot pojke:Om du hade tagit bort en pojke, så hade jag inte tagit illa upp (då jag har en pojke), däremot kanske jag inte hade förstått ditt val.
    Varför hade du inte förstått mitt val??
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:11:20 följande:
    Nej, det handlar om att välja bort en himla massa onödigt lidande för en varelse som (enligt mig) inte lider av inte få fortsätta existera.
    Så varför gjorde du inte fvp då? De barn med ds som jag träffat har inte lidit mer än andra barn.
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:12:02 följande:
    Nej, det hade jag inte. Hade du däremot sagt: Jag vill inte ha något barn som är en KLON av DIG och beter sig som DIG, hade jag nog blivit lite stött, eftersom att det är en förolämpning mot mig som person och mitt utseende. Alla flickor, pojkar, med och utan DS är ju olika.
    Fast jag önskar mig inte ett barn som inte ser att vi alla är lika värdefulla och har samma rättighet att få födas1
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:13:43 följande:
    Då är du alltså helt emot abort.
    Om du gör abort för att du befinner dig i en situation som gör att det känns omöjligt att fortsätta en gravidtet är det en annan sak än om du ställer krav på hur ditt ofödda barn ska vara för att få lov att födas och bli ditt barn!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!