Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Godnatt, Natenemire!!!

• Moj Katile

Då va det officiellt-Malin kan inte bomba alltså!

*vinkar på er*

• Moj Katile

Jag har minsann inte gjort någon mat alls på tre dagar. Det har vart ett evinnerligt kräkande här hemma. Nu e jag å adi ok men alisia är kass fortfarande. Jobbigt som fan!!!

Idag fick jag veta att jag har min tjänst på hemtjänsten hyltebruk. Inte exakt vad man vill men ja ja... söker jobb och lägenhet i landskrona nu!

• Moj Katile

Goddag alla girlz! Nu verkar det som att båda mina barn är på bättringen!
    SKÖÖÖÖÖNT!!!!!

Alltså jag känner mej som en kass mamma! Sitter å planerar att åka utomlands 2 veckor till thailand eller indien i november Utan barnen.... Vet inte hur jag skulle klra mej utan dom!!!
    Men kan inte ta med dom heller... Inte så långt bort. För många timmar i flyg att ensam sysselsätta en 3 åring å en 1½ åring.........
    Fråga nr 1: Skulle ni lämna era barn 2 veckor??
    Fråga nr2: Skulle ni åkt till thailand eller Goa?

• Moj Katile

Jag vet inte om jag bertättat hur jag å dini träffades så här kommer det igen.
    Jag hade precis gjort slut med min fd pojkvän. det avslutades med rättegång och han fick 1 år fängelse. Så de hyrde in 2 "vakter" till mej.
    Jag följde med dessa två killar till Landskrona för att "kolla så polaren lever". Denna polaren va då gift med en albansk tjej.
    Hela vägen ner stötte ena killen på mej å jag förklarade att jag ALDRIG mer skulle va ihop med någon!! ALDRIG mer killar för mej.
    När Dini öppnade ytterdörren så vände jag mej om till denna kille å sa att NU har jag ångrat mej för honom vill jag ha!!
    De skrattade bara åt mej. Vi åkte på streetracing i helsingborg.
    Efter 4 timmar så FRIADE Dini till mej trots att han som sagt va gift. Jag skrattade bara och ignorerade honom. Han var knarkare åxå... gick på allt som gick att gå på.
    När jag kom hem igen så började Dini smsa, ringde å vi pratade flera timmar isträck, han kom hem till mej fr att bli motad i dörren osv osv... Men efter ett halvår så gav jag upp...
    Efter ytteligare ett halvår så bodde han hos mej men var fortf gift med den albanska tjejjen för uppehållstillstånd. 6 månader senare var jag gravid.
    Då skiljde de sej.
    Inga hard feelings pga att det bara var ett resonemangsparti.
    Hon är idag lyckligt gift med en bosniak.

Inte direkt en solskenshistoria kanske...
    Men men de 5 åren vi haft ihop har vart värda MYCKET!!!

• Moj Katile
    PetraDeliu skrev 2008-02-22 12:50:50 följande:
    skönt att de är bättreklart du inte är en kass mammadu har ju dem själv på heltid, så du förtjänar verkligen lite tid för dig själv.vet faktiskt inte om jag skulle lämna dem i två veckor. nu skulle jag nog inte det eftersom minste fortfarande är så liten. men när de är lite större skulle det absolut inte vara omöjligtdu förtjänar semester, efter allt som hänt, med jobb och sjukdomar och så...andra frågan var inte lättaste heller. vet inte heller hur jag skulle göra. skulle leta allt om båda ställena först. hur det är där den tiden, priser, allt möjligt
    Ja mina e ju 3 och 2 då så de är liiite äldre än din minsting!
    Är så kluven men känns som en vecka i indien elelr thailand e för lite ju... Man bör nog vara där 2 veckor minst tror jag för att hinna uppleva...
    och jag känner att detta kanske e den enda semestern jag kan ha på egen hand på lääänge sen. Många år framöver kanske...
    Tror ändå det är bättre att lämna dem i den åldern de är nu än sen. Tänkte isåfall vara hemma med dom 2 veckor efter resan åxå. Och de ska vara hos sin morfar under tiden jag e borta.
    Där e de ju varje ggn jag jobbar så det är itne svårt att lämna dem där. De har egna sängar, egna rum, leksaker osv osv. Och skulle det va så finns min lägenhet å då komemr syrran ner och bor här med dom.
  • Moj Katile
    MmmJennie skrev 2008-02-22 14:15:53 följande:
    Hej tjejer!Hoppas alla mår bra!?Vi mår bra, bara lite trötta.. hehe ;)Idag kanske vi åker till Jönköping o hälsar på släktingar under helgen.. + att gubbarna ska på nån fest... nån som vet nåt om den?? hmm...Va ska ni göra under helgen??Kramar!
    Va trevligt att se dej!
    Allt bra med er??
    Njae har inte hört nått om just den festen men har förstått att det festas hej vilt på flera platser denna helgen pga självständigheten.
    Här blir inget gjort under helgen. Slappa bara.
    Skulle åkt till Dinis syster men det blir inte eftersom vi haft magsjuka och Alisia inte e bra fortfarande.
  • Moj Katile

hahahaha Jag säger inget så har jag inte något sagt iallafall!!!!!!!!!!!!!!!!!

GAH!!!

• Moj Katile
    micorazón skrev 2008-02-22 19:11:46 följande:
    Förresten - lillan har vänt sig o ligger rätt i magen!!!!!!!! Har börjat fixera sig o magen har börjat sjunka WOHOOOOOO! BM trodde inte att jag skulle gå över. Hon trodde i v. 38-39 snarare... HOPPAS HOPPAS HOPPAS!
    Åh jag håller tummarna! Förresten gravbilder???
    Snart e det för sent för oss att se Camilla ala flodhäst size!
  • Moj Katile
    shqiperi82 skrev 2008-02-23 11:02:50 följande:
    hej alla tjejer!!camilla hur går det med nya sidan??jeta: hahaha... den var rolig!!! michaela: han har fortfarande ont och så. har inte fått mer hjälp, men de har skickat remiss till bett sysiolog eller ngt, ska nog få tid i början av nästa vecka!!Har era barn både hepatit A och B vaccination? Brukar ni dricka sån vaccin mot turistdiarre? Vi ska nog flyga istället, då våran bil är en 01:a och vet inte om vi vågar köra med en. Skulle ju kunna köpa en ny bil men ska ju troligen köpa en andra bil i sommar/höst så behöver de pengarna till det istället. Kostar bara 11.000 att flya göteborg-tirana!! Vi får se... KRAM
    hihi dinis bror körde i 5 år med en gammal volvo 740 -89!!!
    Så ni klarar er nog. Vi hade en saab -98 som turbon kraschade på. Var lagad 2 dagar innan avresan! Men det gick fint!
    Det är itne sååå hemskt att köra som många säger. Serva bilen innan avfärd, när du kommer ner och när du komemr hem så e det INGEN fara
  • Moj Katile

Annah: Tja alisia skrek en HEL del på vägen enr Inte helelr en bilälskare kan jag lova. Och jag komemr inte bila igen förren de är lite större trots att det va en underbar upplevelse. De ska vara så stora att jag slipper ha med vagnen! Det va största problemet!
    Vi hade den ju fastsurrad bak på cykelställ. *suck* Varje gång vi skulle ha något i bagaget fick vi surra väck skiten!! Gah!!!!

Nä tjejjer nu ska jag å kidzen äta sen åka till Dinis syster i Halmstad å va där inatt!!!

Ha en kanon dag allihopa!!!

• Moj Katile
    Jeta skrev 2008-02-23 12:17:18 följande:
    oj vad jobbigt!!hur går det för dig o Dini???
    För mej å Dini är det i stort sett oförändrat...
    Inte mycket att göra. Det får rulla på tils det rinner ut i sanden känns det som...

Köra på natten hade INTE jag gjort på de vägarna som är efter österrike kan jag LUGNT säga!!! Nu var jag visserligen ensam chaufför men näää aldrig nattetid
    Har man aldrig kört ut fö ett stur innan så gör man det då!
    Adrian var 24 månader och alisia 7 månader när vi bilade i somras.
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!