Inlägg från: Moj Katile |Visa alla inlägg
  • Moj Katile

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Neger kommer av ordet negro som betyder svart ja.

shqiperi82 skrev 2008-02-03 19:07:13 följande:
    då skulle man ju säga brunbollar eller svartbollar... annars skulle man säga vitingkål och vitinglök? eller e neger ett svenskt ord för brunt/svart?
    **Adrian & Alisia-the reason for living!!**
  • Moj Katile

Gluten finbns INTE i namnmärkta korvar som ex falukorv och prinskorv. Då FÅR de itne heta det. Men ja jag kan inte äta någon kycklingkorv, billiga hotdogs osv osv
    till å med pommes, klyftpotatis, färdigkyckling osv osv innehåller gluten

micorazón skrev 2008-02-03 19:41:25 följande:
    ang gluten.. vet inte varför ni hade diskussionen uppe, hittade inte ursprunget. Tänk på att det är gluten i KORV.. helt sukt att de tillsätter en massa skit i de... kycklingkorv eller falukorv. Även laktos tillsätts så jag får köpa lithells om Dante ska ha överhuvudtaget
  • Moj Katile

Det dementerar jag definitivt!!!
    Jaag har MÅNGA gånger ätit på Mconalds och blivit jättesjuk och fått svar av LEDNINGEN att de friterat även produkterna med gluten i samma olja som de friterar pommes!!!
    Å nej innehållsförteckningarna var INTE bra! Tillexempel står det INTE att dersa tacosås, el maco kryddning mm mm innehåller gluten!

alisandra skrev 2008-02-03 21:11:36 följande:
    Jag vet, så onödigt!Men det är ju MASSA onödiga tillsatser i ALLT typ.Så tråkigt! Men vart och fundera på det som Malin skrev om att Mc donalds friterar allt i samma bad så hon inte kan äta något annat än köttet. Fisk och kycklingen friteras ju inte i samma bad som pommesen, utan pommesen friteras i EGET bad. =/Fisk för sig och kyckling i samma.Och dom har SUPER BRA innehålls förteckningar man får låna om man ber om det i kassan, så du ser ALLT som finns i. =)
  • Moj Katile

Hmm får jag fråga en sak??
    Jag har haft 2 allvarliga långvariga förhållanden med 2 albanska killar samt haft sttyvfar i 18 år som var alban... och har från vänner, släkt och familj ALLTID fått höra att den svenska maten är det de vill ha hos oss eftersom den albanska är något de äter varje dag....
    Varför ter det sej så intressant hos er att laga mantija, pite, fli pula me kompira osv osv när ni kunde överaskat med något de aldrig ätit innan?
    Ingen kritik utan uppriktig undran

• Moj Katile

hihi en halvtimma ensam räckar. *gäsp* Godnatt på er!

• Moj Katile

***************GODNATT****************
  • Moj Katile
    alisandra skrev 2008-02-03 23:43:28 följande:
    Jag har jobbat på Mc donalds och dom ska INTE fritera pommesen i samma bad som det andra friterade. Restaurangerna är gjorda så, ALLA likadana! Isåfall måste dom där du har ätit gjort fel för så ska det inte göras.Låter konstigt att ledningen sagt så eftersom det inte är sant.. :-S Dom SKA fritera i olika bad av just den anledningen!Dom var iallafall super bra när jag jobbade där för vi i kassan fick ofta beröm för det.Men det kan ju ha ändrats, vem vet!
    Jag vet itne... jag fick ett fint brev och 10 gratis mål där för besväret det orsakat mej.........
  • Moj Katile

Jag har förresten tänkt på det dära med maten hela natten! Å jag har kommit fram till att de naturligtvis FÖRVÄNTAT sej att jag kan albanska maten eftersom jag levt med albaner sen jag va 4 år. DÄRFÖR vill de inte ha pite av mej utan hellre stek, sås å potatis!!!
    Ärligt talat så tror jag det är så. De VET att jag kan och är intresserade av det andra jag kan! Eller så e jag helt ute å cyklar!
    haha När dinis bror å hans fru äter här så bråkar de ALLTID å han skäller för "hur kan en 20 åring laga bättre mat än en 40 åring"
    Jag lagar högst vanlig mat...
    Potatisgratäng och kycklingkassler, köttbullar potatis å löksås, kalops och ris, kött elelr kycklinggrytor osv osv.....

• Moj Katile
    funbun skrev 2008-02-04 14:52:22 följande:
    Jag lagar svensk mat hemma, har aldrig lagatpite osv för alla är sååå trötta på det och vill ha svensk mat hemma hos mig. Har lagat fli ett par ggr och pasul lagar jag med för d e så lätt
    hihi va kul ännu en som e som jag!
    SKa du å jag å Petra bilda klubb!?!?!
  • Moj Katile
    funbun skrev 2008-02-04 17:50:43 följande:
    den 16e darling
    hahahaha ja just det så var det ju!!!
    MmmJennie skrev 2008-02-04 17:29:51 följande:
    Jeta: Aa, läkaren var en HONA men kanske hon bara såg ut som en... kanske hon har balle mellan benen!? Såna läkare borde fundera på att byta jobb...
    Ja jag håller med dej! Jag har åxå träffat på några såna när jag var gravid. En satt och berättade för mej (som hade foglossning och karpateltunnelsyndrom) att jag ska sluta betrakta min graviditet som en sjukdom för det är inte rättvist mot barnet!!!!
    Hmm när jag tänker efter så e det honorna som vart värst!!
    Stå på dej! Snart kommer din lilla bebbe å då komemr allt skit varit värt det gumman!!
    STORA styrkekramar å jag HOPPAs att det sätter igång på riktigt NUUUU!!!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!