Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
Neger kommer av ordet negro som betyder svart ja.
Neger kommer av ordet negro som betyder svart ja.
Gluten finbns INTE i namnmärkta korvar som ex falukorv och prinskorv. Då FÅR de itne heta det. Men ja jag kan inte äta någon kycklingkorv, billiga hotdogs osv osv
till å med pommes, klyftpotatis, färdigkyckling osv osv innehåller gluten
Det dementerar jag definitivt!!!
Jaag har MÅNGA gånger ätit på Mconalds och blivit jättesjuk och fått svar av LEDNINGEN att de friterat även produkterna med gluten i samma olja som de friterar pommes!!!
Å nej innehållsförteckningarna var INTE bra! Tillexempel står det INTE att dersa tacosås, el maco kryddning mm mm innehåller gluten!
Hmm får jag fråga en sak??
Jag har haft 2 allvarliga långvariga förhållanden med 2 albanska killar samt haft sttyvfar i 18 år som var alban... och har från vänner, släkt och familj ALLTID fått höra att den svenska maten är det de vill ha hos oss eftersom den albanska är något de äter varje dag....
Varför ter det sej så intressant hos er att laga mantija, pite, fli pula me kompira osv osv när ni kunde överaskat med något de aldrig ätit innan?
Ingen kritik utan uppriktig undran
hihi en halvtimma ensam räckar. *gäsp* Godnatt på er!
Jag har förresten tänkt på det dära med maten hela natten! Å jag har kommit fram till att de naturligtvis FÖRVÄNTAT sej att jag kan albanska maten eftersom jag levt med albaner sen jag va 4 år. DÄRFÖR vill de inte ha pite av mej utan hellre stek, sås å potatis!!!
Ärligt talat så tror jag det är så. De VET att jag kan och är intresserade av det andra jag kan! Eller så e jag helt ute å cyklar!
haha När dinis bror å hans fru äter här så bråkar de ALLTID å han skäller för "hur kan en 20 åring laga bättre mat än en 40 åring"
Jag lagar högst vanlig mat...
Potatisgratäng och kycklingkassler, köttbullar potatis å löksås, kalops och ris, kött elelr kycklinggrytor osv osv.....