Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jag håller med Amorsita om att den är lika mycket kosovos, så många som dött pga den. Som kämpat och gjort allt i sin makt för den. Örnen är albanernas! Alla albaners. Kommer alltid vara, vi kommer alltid ha den röd-svarta hemma för det är den som finns i deras hjärtan som dom krigat för!

FÖRALLTID!

shqiperi82 skrev 2008-02-14 13:37:56 följande:
    Fanny: Grattis!!! Gud vad kul!!! Hoppas allt går superbra!! En svenne denna gången nu då?!Amorsita: vad säger du? Är du svensk? Måste ringa min kompis och fråga henne vem du är då? Vad heter din man? Har ni barn? Vart i Kosovo kommer han ifrån? Tuuuusen frågor. hihi... Jag bor i Bankeryd!Ang flaggan!! den röd-svarta flaggan är ju albanernas flagga MEN Albaniens nationalflagga. Men de kunde ju ha kvar örnen och bara ändra något på den. Klart de inte kan ha samma som Albanien. Hmm... ja ja... Jeta: vad var det för samling i Göteborg? Min man undrde det? Han ville åka men vet inte om jag vill följamed? Eller han kanske får åka med kompisar istället? Var det för alla eller var det någon privat samling??
  • alisandra

Förstår det. Men det är ju bra!

Jeta skrev 2008-02-14 13:29:54 följande:
    hehe ja han är speicell min charmör
  • alisandra

Nej, det kommer dom ju inte ha. Men örnen borde dom absolut få ha kvar! Det tror jag också. Men den kommer alltid vara kosovanernas i deras hjärtan och hemma. Iallafall här!

shqiperi82 skrev 2008-02-14 13:45:29 följande:
    Jo det är sant men de kan ju tyvärr inte ha samma som Albanien!! Men man e nyfiken på hur den nya komemr se ut!!
  • alisandra

Vad skoj! Men vi ska fira stort hemma istället! Vi har fixat bilar och flaggor! Ska bli super skoj!

Jeta skrev 2008-02-14 13:51:12 följande:
    Så här stod det i det mailet jag fick: För er som är i Göteborg nu på sön 17 feb. Fira självständigheten!"Ate dite kurre behet pavarsia te gjithe shqipetaret do te mbledhen me se nalti ne aveny te geteburgit pran poseidon ne ora 18:00. Merrni flamurat qe i keni dhe do te bejme parad me makina neper qytet. ejani te gjithe ta festojme diten me e madhe ne histori te Kosoves"Informera alla ni känner.
  • alisandra

Jag tycker ABSOLUT och SJÄLVKLART att örnen ska vara kvar!
    Men egentligen bryr jag mig inte så mycket för den "gamla" kommer alltid finnas här hemma iallafall.

Fam Ndreca skrev 2008-02-14 14:06:20 följande:

Ang flaggan...Eftersom flaggor är för länder och inte folkslag så måste de ju ha en annan flagga men kan de inte göra en liknande med örnen med bara nå litet som skiljer så att kosovos flagga utmärker sig lite iaf???Men självklart tycker jag örnen måste få vara med de är ju Albaner! Eller?
  • alisandra

Men det är ju redan sagt att det inte blir samma! Bara och vänta och se, men jag tror den kommer skilja sig ganska mycket men att örnen blir kvar. Det är huvudsaken iallafall!

shqiperi82 skrev 2008-02-14 14:10:49 följande:
    Fam Ndreca skrev 2008-02-14 14:06:20 följande:
    så tycker min man med. att de skulle få ha kvar örnen men ändra något litet på den. kan ju inte vara två länder som har samma, tyvärr... även att de är albaner bägge två!! men men. vi får se!!
  • alisandra

Nej, nu ska jag slita mig. Har lite att fixa tills Bujar slutar. Ska ju överraska honom med en 3 rätters middag. Mysigt!

Men måste göra lite lovely valetine day strawberry cupcakes först. Ska ge till min familj, dom får sånna varje år!
    Såååå goda och vackra!

Sen ska jag göra den där chokladkrämen vi ska doppa fruktspetten i, länge sen jag gjorde den. Haha! Hoppas den blir bra. Men det blir den säkert.

BYE!

• alisandra

Den TS startade 2 trådar om muslimer och islam igår. Ingen idé att bry sig. Sånna människor kommer alltid finnas, tyvärr. Bara att ignorera! Fast man blir förbannad och vill ge dom en käftsmäll! Qifsha!

Fam Ndreca skrev 2008-02-14 15:31:05 följande:

• alisandra

Hej!

Detsamma! Ska ni hitta på något kul du och mannen?

Jag lagar honungsglaserad fläskfilé i ugn, hasselbackspotatis, rödvinsås och ugnsgratinerade rotfrukter. MUMS!
    Med förätt och dessert. Så här blir det lyx sen. Hehe!

Vad snällt av dig att köpa rosor till dom!

Åh! Lovebox, haha! Sån tänkte jag köpa men hann inte..
    Får bli en annan dag, hehe!

Ha det bra!
    Kram!

Albu skrev 2008-02-14 16:11:15 följande:
    Halla tjejer!Ville önska er alla en underbar alla hjärtans dag !!Hade som sagt bokat tid idag för info pa hotellhögskolan och nästa vecka ska jag dit och göra ett spraktest..Alisandra: Vad lagar du för nagot mumsigt???Själv jobbar jag idag. Köpte rosor till vara lärlingar pa jobbet förut. Mannen ska fa en lovebox idag Kraaaaaaaaaaaaaam
  • alisandra

Jag tänkte beställa en, men kom på det för set så den skulle inte hinna komma tills idag. Men jags ka beställa den till en annan dag och överraska honom lite. Hehe!

Okej, lycka till på jobbet!

Ja, det är super gott! Älskar potatis.
    Och ikväll blir det minsann INGET bröd för Mr. Taci!
    Haha!

Tack, detsamma!
    Kram.

Albu skrev 2008-02-14 16:31:17 följande:
    Jag beställde loveboxen pa internet och fick den precis idag Jag jobbar kväll, börjar nu kl 17 och mannen jobbar till 20 sa vi far hitta pa nagot till helgen och vi har ju loveboxen nu..hahahaMMM, vad gott det later och haselbackspotatis är sa himla gott..Men har en underbar kväll, jag maste dra nu..Puss o kram
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!