• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Albu

glömde att jag köpte ett par converse skor oxa ....

• Albu

Kul med nya bilen, vi har oxa nu funderat ett tag pa att skaffa en liten bil till mig..

alisandra skrev 2008-01-05 17:40:48 följande:
    Jag är så nyfiken hoppas bebis kommer snart! I Bujars familj föds det mycket små bebisar och i min ärdet lite mitt imellan, jag vägde prick 3kg.Jag har precis vågat mig ut och provköra våran nya Rover 75 och guuuud viken bil, älskar den redan.Vi tog helföräkring på den, svin dyr.. Men vadfan Aktsam ville inte ens försäkra den, haha. Aja, nu har vi löst det problemet iallafall med bilen.. Skönt!Vart lite paff att bilfirman tog emot våran bertone edition mot denna. :O Och la pengar imellan det brukar ju dom inte vilja göra, men vi är nöjda med affären iallafall.Vad ska ni tjejer göra ikväll?
  • alisandra

ja! vi är super nöjda fast jag har ju min kvar, en seat ibiza... fast sen ska nog satsa på en chrysler 300c så snygga!

Albu skrev 2008-01-05 18:46:10 följande:
    Kul med nya bilen, vi har oxa nu funderat ett tag pa att skaffa en liten bil till mig..
  • Albu

vart är alla?? har aldrig varit sa här lungt här inne..

• alisandra

det är dött här inne, har varit dålig fart här bra länge nu..

Albu skrev 2008-01-05 19:03:16 följande:
    vart är alla?? har aldrig varit sa här lungt här inne..
  • zimona

alisandra:

Jag tror vi förstår varandra nu och är överens :) Men visst är det sorligt hur kvinnor behadlas överallt, både i Sverige och resten av världen.

Frid, Malin.

• alisandra

Ja, fyfan det är hemskt.. Och lika oskyldiga barn som inte ens kan försvara sig själva. Så jävla fegt och ge sig på dom.
    Usch.

Trevlig helg!

zimona skrev 2008-01-05 19:46:28 följande:
    alisandra: Jag tror vi förstår varandra nu och är överens :) Men visst är det sorligt hur kvinnor behadlas överallt, både i Sverige och resten av världen.Frid, Malin.
  • funbun
    Trollmoren skrev 2008-01-05 15:39:13 följande:
    Jaha apropå barnaga så har jag fått ett erbjudande av kommunen... Att hålla en kurs på albanska för mödrana i hylte kommun o sveriges lagar, alternativa uppfostringsmetoder osv eftersom de här har jätte problem med albaner som misshandlar sina barn och anmäls av skolan..... Men vet i hundan om JAG vill sätta mej på en sådan position med dessa hårdhudade albanska kvinnir som ALDRIG gör fel.... Ställa mej där å börja predika hur de ska ta hand om sina barn..... Det låter INTE lockande!!!*kluven*
    nä men d beror ju lite på hur man lägger upp det, man kan ju säkert göra d på ett bra sätt
  • zimona
    alisandra skrev 2008-01-05 19:49:17 följande:
    Ja, fyfan det är hemskt.. Och lika oskyldiga barn som inte ens kan försvara sig själva. Så jävla fegt och ge sig på dom.Usch. Trevlig helg!
    Tack :) Trevlig helg önskar jag dig med. Och ni andra också förståss :)

Malin.
  • micorazón
    Trollmoren skrev 2008-01-05 15:39:13 följande:
    Jaha apropå barnaga så har jag fått ett erbjudande av kommunen... Att hålla en kurs på albanska för mödrana i hylte kommun o sveriges lagar, alternativa uppfostringsmetoder osv eftersom de här har jätte problem med albaner som misshandlar sina barn och anmäls av skolan..... Men vet i hundan om JAG vill sätta mej på en sådan position med dessa hårdhudade albanska kvinnir som ALDRIG gör fel.... Ställa mej där å börja predika hur de ska ta hand om sina barn..... Det låter INTE lockande!!!*kluven*
    hehehehe jadu, lycka till.. Har själv försökt förklara för min mans kusin som nyss fått barn att man faktiskt KAN uppfostra ett barn utan att aga det...... yeah right.. hon fattade NADA!!!!!! Dem är heeeeelt förundrade över hur jag kan ha en så snäll son utan att ge honom en dask nån gång då o då...

jag förklarade snällt att om jag respekterar honom så respekterar han mig. Våld löser INTE våld. Genom att slå ett barn så visar man att det är rätt att slå all man är sura på.. vilket jag INTE vill att min son ska göra när han går igneom tonåren .. HUA!!!!!

Men hon fattade ändå inget, spelade ingen rollHUR många psykologiska arg. jag kom med. Har nyss haft tenta om barnmisshandel o dess konsekvenser... hon ville inte läsa den

Så Malin, lycka till, menkanske du kan ändra någon? O då kan det ju vara värt???
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!