• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • alisandra

Jag är så nervör just nu!

Bujar är i Stockholm med sina bröder och ska byta sin
    bil mot en annan.
    Hoppas bytet blir av för han HATAR sin bil!
    Fast jag ÄLSKAr den... Går fort! Är snygg!
    Och kul med en bil som inte alla kör.. Det är en ovanlig modell. Är ju kul!

Han ska iallafall byta den mot en Rover 75, värsta lyxbilen!
    Haha, han får passa på med såna bilar innan det blir bebisar för då kommer jag vilja ha en volvo kombi och inget vrålåk, tack!
    Män mognar ALDRIG dom är som små pojkar inombords.

Håll tummarna nu tjejer!

• PetraD

grattis i efterskott

Mèlie E skrev 2008-01-02 23:44:46 följande:

hej på er alla!   det va ett tag man satt här i tim som förr :) Nu har sonen fyllt 6 år  ( igår) heeelt otroligt kan ej fatta att han blivit så stor:)
  • micorazón
    tigergirl81 skrev 2008-01-04 23:27:02 följande:
    Jag är tillsammans med en alban
    välkommen Tigergirl!!!! Berätta ALLT om dig själv hahaha Nä, det du vill,. varifrån din man är, har du varit i Kosovo? Etc etc..

Mirë se vini!
  • alisandra

Välkommen hit!

Men somsagt vill bara varna dig för att det är beroende framkallande att skriva i denna tråd.
    Fast just nu är det ganska lugnt mot var det brukar vara.. Kanske för att några är sjuka och lite så.
    Men annars brukar man få läsa några hundra inlägg för att kunna hänga med, det skrivs MYCKET! Om allt och inget.

Håller med! Berätta gärna lite, eller ja så mycket du vill om dig själv och din alban.
    Eller kosovoalban, vart han nu kommer ifrån?

Spännande med nya tjejer!

tigergirl81 skrev 2008-01-04 23:27:02 följande:
    Jag är tillsammans med en alban
  • PetraD

usch vad jobbigt
    skönt att det gick bra till slut och skönt att veta att det med stor säkerhet kommer gå bra om bebben vill komma ut tidigare
    men hoppas han vill stanna inne så länge som möjligt

MmmJennie skrev 2008-01-04 16:01:21 följande:
    Hej flikkor!Hoppas Ni alla mår bra =) Jag har vart inlagd på special förlossningen i 3 dagar o fick komma hem idag.. bebis var nämligen på väg ut igen.. Här kommer min berättelse för dom som orkar läsa;Den 1/1 blev jag tvungen att åka in till förlossningen, då var lilleman på väg ut igen.. Fick först bricanyl-spruta i benet igen, blev inlagd på BB-avdelningen, mitt i natten vaknar jag upp o har väldigt ont, läkare o BM kommer inrusande.. blir undersökt av läkare, hon ser då att livmodertappen har påverkats o att den bara är 1cm, dom sätter bricanyl-dropp på mig, samtidigt som jag får kortison injekterat, för att bebis lungor skall mogna snabbare, efter 17 timmar blir dom tvungna att ge sista injektionen kortison till bebis, då dom verkligen tror att inom ett par timmar kommer han kika ut. Ingen bebis kikar ut, efter 25 timmar tar dom bort bricanyl-droppet.. Dom säger även att nu kan han få komma när han vill.. blir undersökt igen, får reda på att han redan väger ca 3kg.. hehe det kan man ju inte tro när man ser magen ;) Inget hände o värkarna la av.. inte helt utan dom kommer o går. Så nu e jag hemma o väntar i stället.. Dom säger att bebis kan kika ut när som helst nu.. o att det då inte kommer vara någon fara med han eftersom han redan är så stor ;) hehe det kan man ju inte tro när man ser min mage ;) Detta var mina 3 dagar..Har jag missat nåt smaskigt här inne?? Uppdatera mig gärna =)Kramar!!
  • micorazón
    PetraDeliu skrev 2008-01-04 23:16:37 följande:
    det frieriet måste du berätta mer om.som jag berättade för dig malin så friade ju bujar till mig (ännu en gång) också för ett tag sen. fast var mer på skämt. fast vi har pratat om att kanske gifta oss igen. men det återstår att sevar det en lång lista?? hoppas att han kommer ändra sig med det han skrivitförstår att du tycker det var skönt. hur gick det med datorn sen??
    vi har också sagt att vi ska gifta oss på nytt nån dag i framtiden... får se när det finnsmer pengar så mannen har råd att köpe en fiiiiiiin stor ring till mig

Alisandra: JA, män är som pojkar när det gäller bilar hahah Men vad ska man göra.. vi älskar ju dme ändå, eller hur?

Ska fråga Blerim om Bujar sen, men just nu bor han mycket i Kosovo så man ser inte honom här så ofta längre...

anna/Jeta: KRYA PÅ ER!!!! Aldrig kul å vara sjuka!!!!!!

trollmoren: trevlig lön du kommer få i slutet av månaden? hihi

jennie: som jag sa på msn, bebbe är ju iallafall ok om han skulle titta ut nu Som Dante när han kom.. MINI men frisk o kry WOW, 3 kg.. ingen liten bebbe du skulle fått om den kommit i v. 42+ haha
  • micorazón

Nä, naten e mirë tjejer... nu måste vi sova.. Dante sover lite oroligt ikväll o jag har en jäkla foglossning. Ska ta två tabletter o sen sova GOTT, hoppas jag

Naten!

• PetraD

tyvärr inte ens hunnit börja
    min lile ängel fick vaccinationsspruta idag och fått lite feber på köpet

Trollmoren skrev 2008-01-04 17:01:34 följande:
    Hej tjejjer!Hur e det med er alla? Hur har era 2008 börjat??Jennie-Snart bebbe då! Guuud va mysigt!!!! Håller tumamr för att allt ska gå bra! Jeta och Annah: Kul att vara sjuk i början av ett nytt år Petra: Har stryk berget minskat Jag ger mina kvällsmat nu! Sen dusch å säng SKÖNT!! Idag e min FÖRSTA lediga dag sen den 24 december!!! Jag säger bara PLATT TV den 25 januari!!!
  • PetraD

vad blev det för film??
    hade också gjort en ev. planering av att kolla på film. men får se imorgon om det kanske blir då istället

Trollmoren skrev 2008-01-04 21:50:41 följande:
    Här vart dött idag... *suck*Jaha då kollar jag på en film istället
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!