• PetraD

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

jag brukar oftast laga den svenska maten. men kanske kan bero på också att jag inte kunnat så mycket av den albanska innan.
    ibland har jag gjort pasul (det enda jag kunnat innan ) men det kan nog bero lite på att det är skönt att göra en större mängd så det räcker till alla och man inte behöver stå vid spisen hela tiden
    annars tänker jag mest på att fixa den maten jag är sugen på
    bujars mamma är ju här nu, ibland blir det pite... men oftast svensk. hon verkar äta det med god aptit

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 23:36:51 följande:
    Hmm får jag fråga en sak??Jag har haft 2 allvarliga långvariga förhållanden med 2 albanska killar samt haft sttyvfar i 18 år som var alban... och har från vänner, släkt och familj ALLTID fått höra att den svenska maten är det de vill ha hos oss eftersom den albanska är något de äter varje dag....Varför ter det sej så intressant hos er att laga mantija, pite, fli pula me kompira osv osv när ni kunde överaskat med något de aldrig ätit innan?Ingen kritik utan uppriktig undran
  • PetraD

shopping i jönköping är ju aldrig helt fel

shqiperi82 skrev 2008-02-04 08:07:36 följande:
    Godmorgon!!Camilla: Kul att det blev så lyckat!!Malin: Jag kan tänka mig att våra mäns släktingar tycker det är roligt att se att vi har ansträngt oss att göra albansk mat. Den andra maten är ju lättare för att oss att göra. Att man verkligen vill försäka göra något speciellt för dem. Sen är klart att de kanske vill prova svensk mat med, men inte bara. Min mans släktingar gillar inte svensk mat så mycket faktiskt. Några rätter gillar de, men mest albansk mat som de är vana vid. Konstigt att de bara ville ha svensk mat av dig?! jaja, det är ju olika folk!Jennie: Hur går det idag? När ska du till BM?Idag ska jag och shoppa i Jönköping OM jag orkar!!
  • PetraD

sååå skööönt att det är bättre med dig nu. förstår verkligen att du blev rädd

micorazón skrev 2008-02-04 09:39:53 följande:
    hejhej!ska sova lite igen - såå trött.. Malin: hehe jag gjorde ju ganska svensk mat. Kyckling med ris och sås. Sen att jag jag hade lite smårätter som var albanska var väldigt uppskattad, då de ser att jag vet lite om deras kultur! Riset gör dem inte alls på samma sätt och deÄÄÄÄÄLSKAR det, vanligt kokt ris Nag. korvarna.. jodå, Dantes diettist har själv sagt det. I prinskorv är det det till hundra procent. Lithells har en variant som är både laktos och glutenfri. Däremot måste det vara en viss köttprocent i dem, men resten av procenten är en massa annat äckligt.. Mår illa när man börjar tänka hur dem gör korvar.. men det är ju gott ändå. Vi lever typ på kycklingsalami här hemma. till frukostmackan i alla fall Gott är det...Alex: ja min kompis mamma äger MCdonalds här i Krstd, och de gör samma.. alltså friterar i olika just pga allergier. hemskt om det skulle var olika på olika ställen Så får det ju inte vara!Anna: några framsteg med utväxten av Adrians hår???? Hoppas hoppas!Jennie: ingen bebis idag?? Jag blev såååååååååååå rädd inatt, kräktes blod Ringde mamma 02.30 och var livrädd. Hade både näsblod och även blod från halsen. Men som tur va kunde hon lugna mig. Bara ett blodkärl som hade brustit i halsen i slemhinnorna. Efter TRE liter vatten med typ 3 Kg is så slutade det. Men guuuuuud så rädd jag var.. blod i hela sängen.. men idag mår jag bättre! Ska till BM på torsdag o dik. huvudvärken o se om de kan göra nåt åt det.. *hoppas* för det börjar gå mig på nerverna!åå dessa gravida tjatiga kvinnor... eller vad säger du Jennie?? hahaha Man blir lite tjatig som gravid.. men men snart är det över!kramkram på er! Hoppas ni får en suuuperdag!
  • PetraD

bombat till inlägg 5100

Jeta skrev 2008-02-04 10:17:15 följande:
    Hallojsan, vad har du fuskat med??????? hehe
  • PetraD

kan väl bero på att det är närmsta för mig med många affärer samlat på samma plats (A6) bl.a. HM & IKEA ALLT jag behöver hihi

vi kanske ska ta en träff där nån gång tjejer

Jeta skrev 2008-02-04 10:28:29 följande:
    Jag har ej provat att shoppa där hehe men det kanske vore nåt
  • PetraD

tryck bara några ggr

Jeta skrev 2008-02-04 10:51:14 följande:
    hehe oki och hur bombar man??
  • PetraD

tillsammans med dig ja

alisandra skrev 2008-02-04 13:28:32 följande:
    haha! petra är rätt person att fråga hon har svart bälte i tråd-bombning, haha!
  • PetraD

fy vad jobbigt
    jäkla läkare
    förstår att du är arg och besviken
    kan du inte få prata med någon annan??

MmmJennie skrev 2008-02-04 14:19:39 följande:
    Hej tjejer!Idag var jag ju hos läkaren... Började med att hon var sen 30min =( sen när jag fick komma in hade hon inte en aning om vf jag var där.. så fick börja med att förklara allt för henne.. Hon sa att jag INTE har foglossning vilket sjukgymnasten sa att jag hade.. o att det är pga diskbråcket som jag inte kan använda bältet jag fick från sjukgymn + att sova me kudde mellan benen inte hjälper... Japp, så det är diskbråcket som spökar här! Ang. igångsättningen tyckte hon att jag kan stå ut med smärtan i några veckor till.. så med andra ord hade hon inte en aning om att jag är i v39... =( Sa till henne: Du! Jag har mått dåligt o har inte kunnat sova en hel natt sen den 10/12... Då blev hon bara tyst! Jävligt dålig stil att vara så nonchalant som hon var... satt där me gråten i halsen o sa att jag orkar inte mera! Men men läkaren vart helt ostörd av det!! Ska ALDRIG mera söka läkarvård här i Angered!! Jävla skit ställe att bo på... Ska flytta tillbaka till Partille! Mkt bättre där... =)Ang att jag har SD med 10-15 min mellanrum o att dom är så ONDA så sa hon att förlossning nog är på G... men men det har dom oxå sagt sen december... o dom på förlossningen oxå...Nee förlåt mig tjejer men är bara så less på sjukvården nu!Fam N: hehe, ja jag trodde oxå vi var överrens om det datumet.. men men icke!Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!
  • PetraD

jag är med på det

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-04 16:01:41 följande:
    hihi va kul ännu en som e som jag!SKa du å jag å Petra bilda klubb!?!?!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!