Känner du till den nya lagen om dimljusen?
Jag följer inte alla regler om du menar när det kommer till trafik men jag skulle inte sitta och försöka försvara det.
Jag följer inte alla regler om du menar när det kommer till trafik men jag skulle inte sitta och försöka försvara det.
Men vad spelar det för roll hurvida folk kollar lufttryck eller inte? Tråden handlar om dimljus?
haha ja, en person nämde något om bilbälte. Kalla det gärna "ni" :)
Va? Vad säger jag om bilbälte i inlägg 150?
Man säger alltså samma sak och håller med om exakt allt när man citerar ett inlägg? Nej, påstå inte att jag har tjatat om något bilbälte eller jämfört det på något sätt.
Troligen. Jag har aldrig sagt något om bilbälte hur du än vrider och vänder på det.
Någon annan gjorde det i en seriös jämförelse också men jag orkar inte leta inlägg och det kände jag själv var lite väl hårt kanske.
Det finns fortfarande en anledning till att det finns regler om belysning och dimljus.
Det är inte för att de vill jävlas. Reglerna skall följas och polisen skall se till att de uppehålls eftersom att folk inte klarar av att följa dem utan hjälp från polisen. ALLA regler skall följas och inte bara de som du eller jag tycker är viktigast.
Polisen kan välja att bara varna istället för att ge böter även om det står i föreskrifterna att de SKA. Det kanske är så att det kommit hårdare föreskrifter för hur man förhåller sig till dimljus och att de SKA bötfälla. Hmm. Kan kolla upp det där.
Visst får hon göra det. Hon fick böter och hon blev uppmärksammad på att de nu börjat bötfälla så troligen gjorde polisens insats nytta. Klart att folk som skiter i reglerna och ogillar att de får böter i efterhand gnäller och är sura över för att de tycker att polisen lägger resurserna fel. Hade de inte stannats så hade de inte klagat troligen. Ofta så ser man inte trafikpolisens jobb innan man själv fastnar i rävsaxen och då gnälls det för fullt. Jag har inget emot att det gnälls här och jag kommer forsätta att svara.
Jag kan tycka att polisen har bättre saker för sig än att åka på snatterifall där det snattats för 10 kr och där snattaren inte kan identifiera sig men det är ett brott som alla andra och det är polisens jobb att ta hand om det även om resurserna inte riktigt räcker till.