Miss Congeniality skrev 2007-11-12 13:56:52 följande:
manligkönsstympning gör inte sexlivet bättre. Det finns tydligen forskning och läkare som hävdar motsatsen...som sagt det finns 20 000 kännslig nerver i förhuden som är en stor del av sexuell njutning för en man.Tror du att de 20 tusen nervcellerna är där för ingen jäkla anledning.Men ja du har rätt vi kan forsätta detta i evigheter. För jag kan aldrig förstå en förälder som frivilligt låter sina söner bli pinade och misshandlade bara för de har en penis o inte en slida och att de skulle vara avgörande.Föräldrar gör inte det valet möjligtvis en vuxen man och jag tror att betydligt färre män skulle vara omskurna om de själv fått välja och inte haft massa religöst krafs o påtryckningar och dessutom föräldrar som påtvingar detta val.Föräldra som misshandlar barn borde inte få ha dem kvar där bland de som könsstympar sina pojkar.
usch vad du är förvirrad, vi pratar inte om könsstympning av pojkar, det är olagligt att ta bort hela penisen och jag tvivlar på att någon tycker att man ska göra det heller.
Var vänlig och läs vårdguiden/sjukvårdsrådgivningen angående sexlivet, du har fel. (Sen finns det säkert en liten procent som har dåligt sexliv men sexlivet fungerar ju olika för alla. Prata också med omskurna män så att du får ett hum om vad DE tycker, de flesta anser att sexlivet är detsamma eller föbättrat.
Vad du tycker eller tänker gällande sexlivet för omskurna män har ingen betydelse, det är DERAS åsikter och tankar som räknas. (Och det är DESSA jag går efter)