• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Pajama

Hoppas ni haft en trevlig jul och nyårshelg!
    Det var länge sen jag var inne här, men saker har liksom legat nere ett tag. Men nu 3/1 börjar jag spraya igen och det känns jättebra!
    Marren, vet du när du ska börja?

• Pajama

Hoppas ni haft en trevlig jul och nyårshelg!
    Det var länge sen jag var inne här, men saker har liksom legat nere ett tag. Men nu 3/1 börjar jag spraya igen och det känns jättebra!
    Marren, vet du när du ska börja?

• Marren1

Hej Alla!

Om 1 vecka får vi äntligen bredband!!! Har väntat sedan vi flyttade i slutet av november.

Hur har ni det? Vad har ni för "status"?

Pajama: Jag har sprayat i 1 vecka nu (började 7/1) och ska skicka ett blodprov på måndag 21/1. De ringer upp den 23/1 för att se om jag kan börja med Progynon (östrogentabl.). Progynon ska jag i så fall äta i ca 2 veckor och sen närmar sig återförandet!

Nirakanna:Hur går det för dig? Blir det något ÄP på torsdag??

Ninni: Hur mår du?

Kram till er alla

• nirakanna2

Marren1: Japp, ÄP på torsdag! Vid VUL i måndags var det minst 5 äggblåsor på vardera sidan, så det såg bra ut.

• Ninni12345

Hej på er!

Kul att höra av er! Ni verkar vara på gång! Lycka till!

Själv var jag på blodprovstagning i morse. Mitt Prolaktinvärde hade inte gått ner något mer så läkaren vill att jag dubblar min tablettdos. Jag ska också börja äta Pergotime. Har ni någon erfarenhet av det?

• Pajama

Kul att se er!

Synd med ditt prolaktinvärde, Ninni!

Jo, jag har tagit Pergotime, med det hade ingen större effekt på mig. Jag fick ta enkel dos i 3 månader och dubbel i 3. Först på sista försöket fick jag äl, men det hjälpte inte...

Men har hört andra som blivit hjälpta av det. Håller tummarna för dig!

I morgon torsd, ska jag lämna östradiolprov och göra VUL och kanske sedan få börja med sprutorna!

• Marren1

Hej, hej!

Ninni: Jag har oxå ätit Pergotime, 2 ggr. Första gången fick jag en fin blåsa, andra gången dubblade vi dosen men då hände inget. Jag kan inte påstå att jag kände av några biverkningar.

Nirakanna: Härligt, ska hålla tummarna att det går bra! Låter ju fint med blåsorna.

Pajama: Håller tummarna för dig oxå, att du får börja med sprutorna. Då börjar det ju att närma sig..

• nirakanna2

Nu är ÄP gjort. Preliminärt 9 ägg och ET på lördag. Vi vill få 2 tillbaks, men vi får se hur det blir.

• nirakanna2

Det blev bara 2 ägg som befruktades och delade sig, men de två små skruttisarna à två celler vardera ligger nu i min mage. Fortsättning följer om 2 veckor....

• Ninni12345

Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Efterlysning