• Ninni12345

Efterlysning

Detta är ett bra forum men som på många forum är det svårt att få "grepp" om alla. Därför efterlyser jag 5-10 tjejer i liknande omständigheter som jag själv. Vi skapar oss en liten pepp/glädje/sorg/oro/stöd-grupp! Tror att det är bra om vi är på ungefär samma ställe i livet. Men olika infallsvinklar är ju bara intressant. Jag vänder mig till er som:
    -inte har barn sedan tidigare
    -är under utredning eller behandling
    -är runt 28-38 år
    Hoppas det finns flera som jag här. Jag och min man har precis avslutat vår utredning och börjat en behandling.
    Ser fram mot att byta tankar och erfarenheter.
    Kram Ninni

• Svar på tråden Efterlysning
  • Ninni12345

Finns det ingen här som vill byta erfarenheter... Men alla andra kanske redan ingår i "grupper"/trådar?

• Ninni12345

Åh vad roligt! Ett svar! Förlåt att jag inte sett dig men jag har legat däckad av magsjuka. (Mitt i ägglossning och produktivitet, morr!) Jag och min man har gjort utredningen på Carlanderska. (Bor ca 30 minuter från Göteborg) Vi sökte lokalt först men blev snabbt, innan vi påbörjat något, mycket missnöjda med bemötandet så vi gick direkt på Carlanderska. Något vi är mycket nöjda med. Vår utredning visade inget annat konstigt än att jag hade förhöjda värden av Prolaktin. Jag medicinerar nu. Vi hörs!
    Fler är hjärtligt välkomna i tråden.

• Ninni12345

Välkommen Leijonhjärta!

Hur har dina värden varit? Min läkare säger att vi ska försöka själva nu(inte jag och läkaren...) några månader sedan får vi diskutera annan behandling om det behövs.

• Ninni12345

Min man och jag har försökt i ett antal år. Eller vi har åtminstone inte skyddat oss. Min man hade ett medicinskt problem när han var barn så omedvetet/medvetet har vi båda tänkt att det nog var hos honom "felet" låg. Men det var hos mig och det är jag så glad för. Känns ju också som möjligt att göra något åt. Än så länge är jag ganska positiv men det sitter ju en liten röst i huvudet och varnar en för att ta ut något i förskott... Jag har alla gånger jag testat med ägglossningsstickor fått utslag, däremot har jag aldrig varit regelbunden. Cykler på mellan 30-35 har varit vanligast. Jag har också redan Pergotime som jag hämtade ut när jag varit på "slutmötet" hos läkaren efter utredningen. Jag hann dock inte börja äta då läkaren ringde när de fått svar på Prolaktinprovet som de tog om den dagen. Då låg värdet på 37. Efter två veckor med "Pravidel" var värdet 24. Vad låg dina värden på?
    Kram!

• Ninni12345

Marren1: Härligt! Hoppas det blir lyckat för dig. (Vad är ett VUL?) Jag tycker det är skönt bara det händer något! Har hela tiden tyckt att maktlösheten är värst. Känns som om man fått bestämma själv över allt annat viktigt i livet; var man ska bo, vad man ville bli osv. Jag är nog lite kontrollmänniska och detta ligger verkligen utanför ens kontroll. Naturen kanske tyckte jag borde öva mig...
    Godnatt tjejer! Ska upp i morgon bitti efter fem dagar i soffan med magsjuka...

• Ninni12345

Hej på er!
    Marren1: läkaren tyckte att vi skulle försöka 2-3 månader sedan ska vi ta ny kontakt och diskussioner...
    Känns lite pirrigt, nästan som när man bestämde sig för att barn vore ok då när man trodde att man kunde bestämma själv... Eller egentligen har jag alltid varit "inställd" på att det kanske inte skulle gå. Fast vi har trott att det var min man som var orsaken, och så var det jag! Det känns skönt! Dels lättare att försöka åtgärda dels var jag så rädd att jag på något dumt sätt skulle lasta min man och framförallt hans "utbrändhet" för det. Hans lååånga sjukskrivning har förstört nog. Så just nu känns det hoppfullt men jag känner väl annorlunda om inget händer...
    Leijonhjärta: vilken strålande prolaktinförklaring. Tänk, för ett par månader sen hade jag aldrig hört talas om prolaktin.
    Hur är dagsformen tjejer?

• Ninni12345

Jodå, tillräckligt pigg för jobb och svårt efterlängtad. Jag är lärare och jobbar detta året med två killar i behov av extra stöd så man känner att man behövs!
    Håller med dig Marren, precis! Mycket jobbigare att bara gå och vänta. Jag är inte en sån som "ser tiden an" annars heller utan jag vill att det som ska hända, ska hända NU! Men... det är nyttigt att öva sitt tålamod. Hoppas det går bra med dina ägg!
    Vi hörs!

• Ninni12345

Leijonhjärta: Lägg gärna till mig i din gästbok.

Här i västsverige regnar det. En riktigt kulen höstdag men det gillar jag. Ska ha myskväll med mig själv och mina djur (maken bortrest på jobb), tona håret och äta gott.

Hur har ni det?

• Ninni12345

Marren1; det var väldans vad du producerar! Hoppas det går bra på söndag! Håller tummarna! Själv har jag beräknad mens på måndag. Har inte så stort hopp denna månaden eftersom vi blev svårt avbrutna av min magsjuka mitt i ägglossningstider. Men det blir väl som vanligt; mensen lite oberäknelig, några extra dagars hopp och sedan tack och hej! Önskar er en trevlig helg!

Svar på tråden Efterlysning