• nirakanna2

Efterlysning

Ni har ju redan kommit igång här i tråden? Är det för sent att hoppa in? Jag och min sambo har försökt få barn sedan sommaren-05. Efter ett år sökte vi och utredningen visade för få spermier. Vi ställdes i kö i december -06 och hann göra ett privat försök i våras innan vi fick tid genom landstinget nu i höst. Vårt andra IVF/ICSI misslyckades också och vi har inga embryon i frysen. Jag har en kompis i "verkligheten" som också är mitt uppe i provrörskarusellen, annars är på nätet jag söker stöd. "Alla andra" tycks yngla av sig som kaniner, utan problem...

• nirakanna2

Lite presentation, då. Jag och min sambo träffades för snart 4 år sedan. Vi bor nära Varberg, men jag pendlar till Göteborg för jobbet (sjukvård) Vi hittade ett hus i höstas som vi snart ska flytta till, så det är rätt gott om "nu blir det väl barn"-pikar. Vi har hunnit med två IVF/ICSI och har i princip fått höra att det är kört med hemmatillverkningen, men hoppet vill inte riktigt slockna ändå.... Är det fler i tråden som har manlig faktor?

• nirakanna2

Pajama: Jag är inte alltid säker på hur min sambo tar det att det enda kända felet är på hans sida (det kan ju finnas okända fel hos mig, trots utredning) Han pratar sakligt om det och var själv inne på att det låg hos honom under utredningen, men han är mindre benägen att prata med andra om vår barnlöshet. Jag tycker det känns bittert att hans bror inte har några problem, när jag "vet" att min sambo skulle bli en bättre pappa... Vi har barnlösa släktingar på bägge sidor, men vi har tolkat det olika innan vi själva försökte. Sambon har tänkt att man kan leva ett fullgott liv utan barn, för det har hans släktingar gjort, medan jag har sett mina släktingar sakna något. Jag träffar dessutom gamla, barnlösa åldringar varje vecka och får ångest över hur utlämnade de är till välvilliga syskonbarn, grannar etc när inte blodbanden finns i rakt nedstigande led. Oj, vad långt och babbligt det blev...

• nirakanna2

Marren1: Nedreglerar du också med p-piller? Jag började med pillren igår, så då inleddes vårt 3:e ICSI-försök. Vi har inga embryon i frysen.

• nirakanna2

Marren1: Jag mådde så dåligt av att spraya, så jag får p-piller istället. Efter bortfallsblödningen börjar jag med Gonal-F på 5:e dagen och Orgalutran på ca dag 9. Preliminärt ÄP blir 17/1.

• nirakanna2

Hoppas det är väl med er alla. God Jul och Gott Nytt År! (Vi har just flyttat, så jag passar på att skriva en rad när jag hittar en dator)

• nirakanna2

Marren1: Japp, ÄP på torsdag! Vid VUL i måndags var det minst 5 äggblåsor på vardera sidan, så det såg bra ut.

• nirakanna2

Nu är ÄP gjort. Preliminärt 9 ägg och ET på lördag. Vi vill få 2 tillbaks, men vi får se hur det blir.

• nirakanna2

Det blev bara 2 ägg som befruktades och delade sig, men de två små skruttisarna à två celler vardera ligger nu i min mage. Fortsättning följer om 2 veckor....

• nirakanna2

Tack för lyckönskningar och tumhållning!

Ninni: Jo, jag hänger i några olika trådar.

• nirakanna2

Sorry ... ibland är jag trög! Men nu är väl meningen att jag ska slippa hålla till där (har jag i och för sig trott 2 gånger innan )

• nirakanna2

Pajama: Vi valde att sätta in två för att det inte gått att långodla i våra två tidigare försök, så det känns som ett dåligt tecken. Vi är mer rädda för barnlöshet än tvillingar och dessutom skulle det andra embryot inte ha gått att frysa dag 2 (vi ville sätta in två även om det andra hade varit frysbart)

• nirakanna2

Marren1: Grattis till behandlingsstart! Jag har haft ont några dagar, som mensvärk, så jag är inte särskilt positiv. Igår satt jag på ett möte på jobbet och rullade ihop mig runt en värmedyna och undrade om jag skulle svimma. Efteråt undrade jag om det verkligen hade gjort så ont, eller om det upplevs värre för att jag tror att det beror på att det skiter sig...? Idag är det bättre.

Svar på tråden Efterlysning