• Pajama

Efterlysning

Hej på er! Jag är ny på den här sidan och har också lite svårt att hitta och ha reda på alla hit och dit...
    Det var en väldans bra förklaring på prolaktinet! Har också lite förhöjt (16) och har tagit Pravidel. I samma veva som jag började med det, försvann min ÄL så jag ifrågasatte Pravidelen. Det hade inte med varandra att göra sa dr, utan satte mig på Pergotime också. Inte förrän 6:e och sista månaden med det fick jag ÄL, och då slutade jag på eget bevåg med Pravidel... eh... Ingen har skällt på mig, men nu utreder de om prolaktinet verkligen är förhöjt. I tre omgångar ska det testas visst!?

Sen fick jag ett provsvar att jag hade svagt positiva värden av Hepatit B!!! "Kan vara tecken på en obestämd reaktion i kroppen stod det - ingen anledning till oro! HU vad jag har oroat mig!! Ska få svar i veckan, kanske i morgon.
    Jag sprayar nu på 15:e dagen och ska till Sahlgrenska i morgon. Ingen har sagt det, men jag tror ju att om jag har Hepatit, så får jag avbryta IVF behandlingen... Men ser man på dig som är inne på 4:e försöket, så kanske det inte är jordens undergång att inte få göra det NU, som jag ju är inställd på...

Säger ni att man kan bli deppig under sprayningen? Det kan förklara en del!!

Hur gör man glada gubbar?

• Pajama

Tack för välkomnandet och gubbinstruktionen, Leijonhjärta! ( )

Heptatit B brukar försvinna av sig själv, en del får inga symtom och jag känner inte av det - än. Men det sprider sig via blod till blod eller med sexuell överföring och det blir ju svårt när man försöker skaffa barn!!
    Man får också tänka på att plåstra om varje litet sår, så inte nån annan kan få det på sig och råka ha ett sår i sin tur. Jag vet ju inte om jag har det eller inte, men har börjat bli lite hispig över alla små blessyrer! ( ) Jobbar med människor. Läste på en internetsida att det även kan smitta via saliv och då är vi illa ute, eftersom jag jobbar med såna som, utan vidare kan ta mina bestick och äta med!
    (Stack mig på en använd nål i jobbet och har plåstrat om folk, utan en tanke på om jag haft nåt litet sår själv eller om det kunde vara farligt. Så risken finns där!)

• Pajama

Hihi! Mina gubbar har fått hängande öron! Jag fattar att man inte behöver ha paranteserna!

• Pajama

Tack Ninni!
    Till mig sa de att man skulle ha 15 eller lägre, så mitt var bara något förhöjt. Det borde inte vara ett hinder för att bli gravid, sa de, men eftersom jag nu inte blev det så fick jag Pravidel. (Men inte har det hjälpt!) Det är säkert som din dr sa att runt 20 är normalt. Tror att de letade efter halmstrån hos mig, eftersom de inte hade hittat nåt fel på oss då.
    Nu när de tog prov och det var lite förhöjt, så fick jag komma tillbaka och ta om det, vilande. Vet ej resultatet. Är det fortfarande för högt, så ska jag få en nål i armen och de ska ta prover under 3 timmar! Omständigt! Har de gjort så på dig?

Tråkigt med ditt grav.test! Man försöker att inte tänka på det, men ändå är det en enda lång väntan mellan ÄL och mens, som alltid slutar i stor besvikelse. Kram!

• Pajama

Hej!
    Var på SU idag och fick veta att andra provet Hepatit B också var svagt positivt. Har fått ta nya prover för att få veta om det är nåt gammalt, som läkt ut, eller om det är "aktivt" nu.
    Ny väntan och ovisshet - på nåt negativt - och tills vi vet mer så är min IVF behandling avbruten...

Så jag hoppar av tåget här och önskar er verkligen varmt lycka till!! Kram!

• Pajama

Hej o tack för erat stöd!!
    Va, har det varit fotboll??!!

Det är svårt det där med om man ska berätta eller inte. Egentligen vill man ju det, men då kommer förväntningarna från folk. Går jag upp i vikt så lägger jag det direkt på magen och det resulterade i en och annan gratulation, speciellt när jag var nygift för ett par år sen! Inte direkt vad man önskar sig då! "Tack så mycket, men det är bara choklad..." Fast man har lust att bara sopa till vederbörande, beroende på vilket bebis-längtar-humör man är i.
    På mitt jobb vet de, eftersom jag skulle få vara ledig en del för alla besök på SU. Jag är personlig assistent och måste ha engagemang och tankeverksamhet på topp nästan hela tiden. DET är inte lätt när man mår dåligt psykiskt!! De är underbara och ställer upp helt, men de vill kanske delta lite mer än jag orkar ge.
    Min mamma vet lite grand och ett par nära vänner vet, varav ett par har gjort IVF med två lyckade resultat.

Har ni varit helt överens med era partners om hur mycket ni ska berätta och för vem?
    Jag ville inte berätta förut, men då kunde nog min man tänka sig det. Nu när vi har börjat på IVF vill jag berätta för de närmaste, men nu vill han hålla tyst. Men det gör inte så mycket. Vi håller tyst tills båda känner det ok.
    Jag fyller snart 36 och folk förstår ändå tror jag!

• Pajama

Marren: då är det ett fruset ägg du ska få tillbaka? Hade du många fina till frysen? Du har nog skrivit det, men jag har glömt hur det var...
    Caramellis: Stackare, tre missfall! Har de kollat varför du får missfall?
    Grattis till bröllopet!

Vi har tre katter! De försöker också lämna sina kodade meddelanden ibland - undrar vad det betyder?

• Pajama

Idag ringde jag SU för att få tidigare besked om mina provsvar, än vad som skulle hinna komma på posten. De hade sagt att jag kunde göra det.
    JAG HAR INTE HEPATIT B!!!
    Jag har haft den osannolika oturen att få svagt positivt svar på två prov, när det inte har stämt!!! Hon sa att jag har fått gå igenom den här mardrömmen helt i onödan och jag är nästan lika chockad över det här beskedet som över att jag skulle ha det!
    Här har man smält tanken och chocken, börjat plåstra om småsår, inte låtit folk dricka ur samma glas (inte ens maken) och avbrutit IVF behandlingen och nu ska man fatta att det inte var nåt!?
    Barnmorskan på sjukhuset bokade in en ny spraystart och alla andra tider med mig per telefon och jag kan knappt tro att det är sant! Jag storgrät i pur lättnad en lång stund efter telefonsamtalet, innan jag kunde ringa gubben och berätta!
    Imorgon ropar jag jippie, men idag säger jag nog bara PUST!

Ni andra har varit tysta ett tag, ser jag. Är det en sån där vänta-period för er alla nu?

• Pajama

Caramellis: Ja, man behöver släppa allt ibland. Pressen kan bli så stor att det knyter sig för det och man glömmer ta hand om sig själv och varandra.
    Nirakanna2, du är välkommen! (säger jag som är nybörjare själv!)
    Hos oss vet man inte var felet ligger, men det har varit flera saker med mig - som visserligen har visat sig vara ofarligt eller medicineras (högt prolaktin) men jag skulle tro att det är jag som spökar. Min man har de inte hittat något på alls.
    Hur tar din sambo det, att det beror på honom?
    Tror att det är bra att det troligen beror på mig, eftersom det är jag som mest brinner för ett barn. Gubben skulle nog ha känt sig otillräcklig annars.

• Pajama

Hoppas ni haft en trevlig jul och nyårshelg!
    Det var länge sen jag var inne här, men saker har liksom legat nere ett tag. Men nu 3/1 börjar jag spraya igen och det känns jättebra!
    Marren, vet du när du ska börja?

• Pajama

Hoppas ni haft en trevlig jul och nyårshelg!
    Det var länge sen jag var inne här, men saker har liksom legat nere ett tag. Men nu 3/1 börjar jag spraya igen och det känns jättebra!
    Marren, vet du när du ska börja?

• Pajama

Kul att se er!

Synd med ditt prolaktinvärde, Ninni!

Jo, jag har tagit Pergotime, med det hade ingen större effekt på mig. Jag fick ta enkel dos i 3 månader och dubbel i 3. Först på sista försöket fick jag äl, men det hjälpte inte...

Men har hört andra som blivit hjälpta av det. Håller tummarna för dig!

I morgon torsd, ska jag lämna östradiolprov och göra VUL och kanske sedan få börja med sprutorna!

• Pajama

Nirakanna2 - vad spännande!! Håller verkligen tummarna för dig!
    Vad kommer det sig att ni valde att sätta in två ägg?

Jag tar sprutorna nu (vips kom klimakteriebesvären!) och har VUL på fredag, preliminärt.

Det är lustigt, i torsdags efter undersökningen, när de skulle ringa om svaret om jag kunde börja spruta eller inte, så kunde jag inte tänka mig att vänta EN DAG extra!!! Så det var tur att jag fick köra igång...

• Pajama

Nirakanna: Ja, här går man och väntar, så även om man vet att det ska undvikas och det finns risker, så hade man ju inte blivit direkt lessen om det var två istället för ingen!! Förstår dig!
    Ninni, så bra att det verkar funka med Pergon! När jag gick på det så undersöktes det aldrig om det blev några ägg, så det är ju positivt att de kollade det på dig!

Var på vul idag och där fanns 11 äggblåsor mellan 8 - 12 mm! Jag verkar vara lite trög, för de skulle ha vuxit mycket snabbare, har ökat dosen puregon för en vecka sen och skjutit fram tiden, men jag är glad ändå! Var rädd att det inte skulle ha bitit alls! Nu ska jag på vul på torsdag igen och äggplockning så sent som månd om en vecka. Då har jag tagit sprutor i 2½ vecka! Tar 200 IE! Jag är nog rysligt dyr i drift! :-O
    Vet ni förresten hur det är med att ta alkohol när man "gör ägg"?

Svar på tråden Efterlysning