• LinSar

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Tack snälla yrväder för hjälpen.Du är verkligen en pärla!!
    Ha en fortsatt bra kväll

• LinSar

Jag strök som vanligt från ovansidan när jag gjorde applikation på bebis overallen och lindas kofta.

• LinSar

Usch jag hade fått kommentar från min hemlis vän att jag va svår att göra till.Så jag fick lite frågor att svara på.Ja vet har störrst barn av dom som va med och så svarade jag nog lite otydligt i frågorna kanske.Hoppas hon inte tycker det va tråkigt att få mej Nu har jag sån usch känsla i magen(vet jag är sån)
    Mycket OT kanske

• LinSar

Jag köpte en Janome 744D nu i slutet av oktober den gick på 5495kr.

• LinSar

Har en förfrågan ang fållen i armen på barnkläder.Syr ni den innan ni syr ihop själva armen eller syr ni ner fållen sist när hela armen är ihopsydd.När jag sydde en barntröja sist(typ st 86)sydde jag fållen först men det var bara för jag tänkte att det blir så trångt att sy den sist.
    Snälla svara hur ni gör så jag får det finast.Ska sy ett set och ge bort.
    Och en sista fråga när jag syr halskantningen med mudd så tänkte jag sy med tvillingnål.Lägger ni sömmen så en tråd kommer på mudden och den andra på själva tröjan.

• LinSar

Skall göra ett par muddbyxor i storlek 86.Hur lång är innerben längden på ett par såna ni som gör eller har så små barn?

• LinSar

Jag får troligen min overlock tråd i morgon.Men jag har långt ifrån så tungt paket som ytväder

• LinSar

Ska sy en tunika i velour med sprund fram.Nu har jag bara klippt ett jack rakt ner det jag undrar över är om ni bara gör så eller om ni klipper bort lite av kanterna så det blir en lite större glipa.Ska kanta runt med mudd kant.Ni fattar hur jag menar väl

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!