• LinSar

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Idag har jag varit och hämtat min overlock
    Ska bli så kul att testa den.Så nu får jag bruk för mina små restbitar.
    Så nu skulle jag vilja ha adressen till Bibbi som några av er pratat på som säljer tråd.Fick gratis med mej svart,vit röd och beige för hon hade inga andra kul färger.Skulle vilja ha några till att välja på.

• LinSar

Yrväder
    För ett tag sen så berättade jag här att så fort jag sydde med tvillingnål på e-slöjds tyg så gick den upp vid tvätt och du sa att du haft samma problem.Sen dess har jag inte provat tvilling nålen.Idag tänkte jag sy tunikan o nya ottobre (den med huva till stor tjej på sid 60 nånting)i veloure.
    Tror du det funkar med tvillingnål eller går det upp tror du??

• LinSar

Gekko
    Jag har provat flera gånger och tillslut gett upp för tråden går upp hur mycket jag än fäster.Så sist tog jag hushålls overlock sömmen så det blev bra.Jag ska prova idag på velouren.För det blir ju så snyggt med tvillingnål.Det blir mitt första plagg med overlocken,så spännande.

• LinSar

yrväder
    Kanske inte ska prova ialla fall.För det blir som du skriver undertråden trilskar och går av efter tvätt.

• LinSar

Har du med gjort en blogg sarah!
    Jag är väl den enda som inte har någon snart skulle jag tro

• LinSar

Det här med hemlis vad går det ut på? läste Gekkos blogg att hon fått lite olika saker och även en färdig vara.Är det så de gör att den som man skickar till får en hemsydd sak + något annat roligt typ tyg, band,och lite smått och gått.Eller?
    Låter verkligen spännande

• LinSar

Carolina84
    Jag köpte min sax på Furulund.Jätte bra sax smigig och lätt.Go att klippa med.

• LinSar

Nu har jag sytt mitt första projekt med overlocken.Det va så kul!Det blev en tunika i velour.
    Vill nån så får ni gärna lägga upp den i sytråden.

• LinSar

Lägga upp den i bildtråden menade jag ju

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!