Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

happy hippo
    jo, men den är väl ännu högre om man har blöja, så utan blöja borde den bli lite lägre?

• yrväder

jag har en stor korg där jag har alla slattar i, tanken är att dom ska bli små gossedjur nån dag när jag har för mkt tid
    Men det är mest velourbitar som jag sparar.

• yrväder
    Tyras föräldrar skrev 2007-10-12 16:19:53 följande:
    zeede:  jag köpte en husqvarna med datapanel, men nu funderar jag ibl på om jag inte borde köpt maskin med alfabet. Det måste vara det ultimata sättet att märka kläder på. Husqvarnorna med alfabet är löjligt dyra. Sen ska man fundera på om man vill ha en maskin som klarar allt. Jag var på förra årets symässa och sydde i ett och samma slinkiga trikåtyg med alla vanliga maskiner som fanns där. Pfaff var  överlägset bäst - så köp en sån om du inte tänker satsa på en overlock men vill ha snygga trikåsömmar. tyger är ett kaos här för garderoben precis utanför mitt rum är ämnad för tyger men är just nu full med böcker som sen ska in i gillestugan som är nästa projekt. Vi håller på o river där. Någon som har bra tips på hur man får till hyllor/trådbackar/annat som passar till en icke-standardgarderob?
    köp ikeas backstativ
  • yrväder

ottobre har gratismönster på sin sida på en sån

NicoleSthlm skrev 2007-10-12 16:27:34 följande:
    Nån som har bra mått på en "rånarhuva"??Eller tips på hur jag kan få till det?Till min dotter kan jag ju mäta, men ska göra en till en kompis dotter....
  • yrväder

tyra
    tja, om du kan tänka dig att lägga lite mer pengar så finns ju elfasystemet, dom har backstativ från 30 till 60s bredd, har jag för mig.

• yrväder

beroende på hur länge du kan vänta, så brukar ju vanliga stormarknaden ha vanliga röda bomullsband när dom plockar fram julgrejerna, men du behöver ju dom senast i slutet på november, och jag har dålig koll på när dom plockar fram sakerna, men har du dollarstore i närheten, så kan du ju kika där, dom brukar va äckligt tidiga med sina julsaker

Cirrus skrev 2007-10-15 22:57:30 följande:
    Då är det det insydda snöret som syns vagt på bilden. Tack, då blir det inte sådana. Kanske ska kolla lite lokalt ändå. Jag kommer behöva säkert 10 meter och då kanske vanligt rött bomullsband går att få tag på rätt billigt hemmavid också. Jag vill ogärna ha blanka band.
  • yrväder

trollet
    vi från sytråden beställde så mkt när dom hade kampanj, så den blev tillfälligt slut

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!