Sytråden spinns vidare - vit tråd!
hippo
SY
hippo
SY
sarahl
har du fått mönstret?
sarahl
varsågod=)
sarahl
www.screentec.se
finns två varianter, antingen köper du bara en ram och en rakel, och så kommer du undan kring 500 kr, och så får du skära ut schabloner i självhäftande plast.
Eller så kör du den dyra varianten, ca 3000, och får med uvlampa och grejer så du kan göra fotoscreentryck. Det är min dröm, så kan man göra i princip hur små detaljer som helst, du kan tex trycka ett tyg med idaT-liknande figurer på och dyl
sarahl
det är inget set, utan man köper en ram och en rakel. Ska länka.
www.mamut.net/controls/shop/shops/5/main.asp&gid=188&subgid=189
du ska ha en ram med täthet 40 eller 60 ex, Aluminium screenram 26x26cm 40-duk
Finns ju olika storlekar, men till barnkläder behöver man ju inte så stor.
Här finns raklarna
www.mamut.net/controls/shop/shops/5/main.asp&gid=188&subgid=190
Denna passar bra till ramen ovan, Konstgummirakel 20 cm passar XS/S-ram
jag såg nu att naturgummiraklarna var mkt billigare, men jag vet inte vad det är för skillnad, naturgummi kanske torkar ut i längden?
Nu ska bibbi ta hem "overlocktråd" igen!
Var med och beställ billig overlocktråd av Bibbi. Finns i 30 olika färger och är egentligen vanlig sytråd, fast på 5000 yardskoner, så att man kan använda dem till overlocken. Superbra kvalla!
25 kr rullen. 1 yard= 90 cm så 4500 meter är rullarna på.
Lägg din beställning senast den 5 november till bibbistextil@brikks.com
Hon har även andra jättebilliga sybehör. (symaskinsnålar, 5 st 20 kr, 5 valfria förpackningar 80 kr)
gekko
jag mejlade med henne, för hon skulle ta hem prymtången åt mig, och då passade jag på att fråga, då hörde hon med sin leverantör och det var ok med en beställning tur, för jag missade den förra, och behöver verkligen mer tråd.
övriga frågor får ni mejla henne om för jag har faktiskt ingen aning.
Min tyghög är uppdaterad med gul, orange, röd, grön och brun velour från neanobelle Och igår hittade jag klarblå, klargrön och orange stretchfrotte i den lokala syaffären
När jag nu ska hinna sy nåt annat än beställningar....