• Gekko

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m23410465.html Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m24606619.html Samlad blogglista!
    familjeliv.se/Forum-11-240/m22566330.html Förra tråden
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 22:16:46:
    familjeliv.se/Forum-11-240/m26246379.html Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-05 20:56:31:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m26585666.html Den nya syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-13 19:01:45:
    Ny blogglistetråd, kul att det är så många www.familjeliv.se/Forum-5-155/m27745254.html

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    www.niperus.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-27 13:44:33:
    Adressen niperus.se ovan kommer att bytas ut mot hantverksmarknad.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 12:25:28:
    Nya tråden - orange färg:
    familjeliv.se/Forum-11-240/m28383863.html

• Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!
  • lindalake

Fast magnetknappar ska man vara lite försiktig med. Det är lätt att kort blir avmagnetiserade. Men det ska nog vara lugnt så länge man inte stoppar ner plånboken mellan två magneter sas

• fenurila K o L t

Kanon bra och billiga tycker jag. Skall dit idag och handla lite

zasata skrev 2007-10-10 22:44:41 följande:
    är mg-tyger bra och billiga?såg på hemsidan att den ligger 150m frå där jag bor
    5 barnsmamma (-01 -02 -04 -06 -07)
  • Kerstin
    lindalake skrev 2007-10-11 07:51:39 följande:
    Fast magnetknappar ska man vara lite försiktig med. Det är lätt att kort blir avmagnetiserade. Men det ska nog vara lugnt så länge man inte stoppar ner plånboken mellan två magneter sas
    Haha, då får man tänka på att inte ha plånboken i väskan. Man kanske kan kalla den för inbrottssäker väska då. Ska nog till panduro idag, och hoppas att jag kommer på nånting där. Tack för alla tippsen iallafall!
  • zasata

lite ot, men hur sitter klänningen från po.p den bruna om man inte e gravid?

• intehemma

Nicole: jag tror det finns ett mönster på något liknande i "baby cool". Även "sy till barnen har ett mönster på en mössa som liknar den litegrann om man modifierar det.

• Stratus

God morgon!
    Igår började med nya tyget till gamla vagnen. Det känns inte så svårt, men pilligt. Och så vill jag ju göra det nya BÄTTRE än det gamla. Med lite praktiska lösningar som fickor och så. jag kom inte så långt. Måste köpa lite fluff att lägga emellan. Men det är så KUUUUL!

• Botilda

OT, det är väl lite grand upp till oss vuxna också, att visa att det finns flickor som är riddare och pojkar som är ballerinor. Om vi förväntar oss att bara killarna ska klä ut sig till polis, så är det ju det som kommer att ske.

För övrigt, för att fortsätta OT, mötte jag en liten prinsessa med draculatänder på dagis i morse

• Pochahontas

Tänkte jag skulle sy en tunika till lillan i lite singoallamodell. (heter det så) alltså med ihopdragen hals, liksom... Eh... Nån som fattar?
    Kan nån av er erfarna tala om hur man liksom tänker när man ritar ett sånt mönster? Det ska ju dras ihop i halsringningen. Tänkte ta resår och sen en fuskknut mitt fram. Vill inte dra åt med snöre, ju.
    Eller kan nån tipsa om mönster jag kan köpa? Har inget plagg jag kan kolla på heller, och min hjärna vill bara inte fatta hur man ritar mönstret...

Då var man fru Byrlén...
  • LinSar

Jag har en singoalla i mitt galleri som jag sydde av ottobres singoalla topp i nr 2/2007.Skippade rynket på magen och förlängde den så lång jag ville ha den.Jätte fort gick den att sy.

• corax

När det ändå pratas om MG så passar jag på att fråga igen om nån har provat deras overlocktråd. Var köper ni er tråd?

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!