Inlägg från: Kerstin |Visa alla inlägg
  • Kerstin

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Jag har heller aldrig använt min pressarfot för blixtlås förrän de senaste veckorna. I början gjorde det ingen skillnad, men igår lyckades jag sy fast mina första blixtlås som jag är nöjd med.

• Kerstin

Jica: Jag både stickar och syr också, men har inte heller fodrat någon mössa än (har dock funderat på det ofta). Jag har dock köpt en stickad mössa med fleecefoder som funkar jättebra. Varmt och skönt och det drar inte igenom. Tror också att jag skulle göra som InnaH beskrev. Alternativt kan du ju sy nån sorts pannband av fleece eller trikå som skyddar öronen, så slipper du att krångla med att vända. Fast då får du två sömmar på mössan istället.

• Kerstin

Mammamuu: Jag har sytt amningskudde efter den här beskrivningen. Hur enkelt som helst. Krävs bara lite tålamod att få i kudden i fodralet.
    http://litentheos.blogg.se/190207230352_mnsterbeskrivning_till_amningsku.html#

• Kerstin

Har äntligen lyckats ta bilder på åkpåsen jag sydde för ett tag sedan och lite annat smått och gott. Bilder finns i mitt galleri och på min hemsida (www.kerstin.st) om någon är nyfiken.

• Kerstin

Happy Hippo: Vilka underbara aliens!
    Jag har också det sista duschdrapperiet liggande hemma här i väntan på att jag kan sy nåt av det, men undrar om det funkar till t.ex. haklappar eftersom det är så tunnt så du får gärna rapportera hur det gick när du har sytt nåt av det.

• Kerstin
    LillaMajzan skrev 2007-10-30 10:58:31 följande:
    Vad är det man använder för att få fast tryckknappar typ om man gör en body?? Känner mig lite vilsen bland sytillbehör
    Det finns jättebra som säljs med ett litet verktyg (en liten lite tjockare metallstång typ) som man hamrar i. De är jättebra. Gör inte misstaget jag gjorde i början att köpa såna man syr fast. Det är hur mycket jobb som helst och de håller inte. Fattar inte riktigt varför de säljs överhuvudtaget.
  • Kerstin
    LillaMajzan skrev 2007-10-30 11:05:32 följande:
    Kerstin : Okai finns dom att fåtag på på nätet nånstans?? Använde själv sånna man syr på när jag gjorde en amningskudde och nej de är jöe inget man rekomenderar
    Jag använder de från Stoff och stil där man kan beställa dem, men jag har för mig att de har rätt högt porto. Annars tror jag det brukar finnas småförpackningar i alla små lokala syaffärer. Och jag vet att jag har hittat dem online på andra ställen också, men kommer tyvärr inte ihåg var någonstans.
  • Kerstin
    Gummsan82 skrev 2007-10-30 14:43:10 följande:
    Har även en fråga om namnband... tänkte mest på minanamnband.se Hur och när betalar jag? Hur lång tid tar det från att namnbanden är betalda tills jag får hem dem?
    Det tog rätt så lång tid för mig att få hem dem. Flera veckor säkert. Sedan tror jag att jag betalade med VISA-kort när jag hade lagt in beställningen som man brukar göra, men jag kommer inte ihåg 100%.
  • Kerstin

När ni gör kantband i trikå, gör ni dem som vanliga bomullskantband, alltså så att det till slut blir 4 lager? Tycker att det känns lite väl tjockt (även om man använder tunn trikå), men annars får man ju så fula ränder om man inte viker in kanterna igen...

• Kerstin
    muldebaer skrev 2007-10-31 20:58:06 följande:
    Någon skrev en fråga för flera sidor sedan ang kantband i trikå, om de sys på samma sätt som bomulls i 4 lager - om jag har missat svaret någonstans ber jag om ursäkt att jag verkar tjatig annars är det någon som kan svara??
    Det var jag! Väntar också fortfarande på svar...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!