Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Jag har heller aldrig använt min pressarfot för blixtlås förrän de senaste veckorna. I början gjorde det ingen skillnad, men igår lyckades jag sy fast mina första blixtlås som jag är nöjd med.
Jag har heller aldrig använt min pressarfot för blixtlås förrän de senaste veckorna. I början gjorde det ingen skillnad, men igår lyckades jag sy fast mina första blixtlås som jag är nöjd med.
Jica: Jag både stickar och syr också, men har inte heller fodrat någon mössa än (har dock funderat på det ofta). Jag har dock köpt en stickad mössa med fleecefoder som funkar jättebra. Varmt och skönt och det drar inte igenom. Tror också att jag skulle göra som InnaH beskrev. Alternativt kan du ju sy nån sorts pannband av fleece eller trikå som skyddar öronen, så slipper du att krångla med att vända. Fast då får du två sömmar på mössan istället.
Mammamuu: Jag har sytt amningskudde efter den här beskrivningen. Hur enkelt som helst. Krävs bara lite tålamod att få i kudden i fodralet.
http://litentheos.blogg.se/190207230352_mnsterbeskrivning_till_amningsku.html#
Har äntligen lyckats ta bilder på åkpåsen jag sydde för ett tag sedan och lite annat smått och gott. Bilder finns i mitt galleri och på min hemsida (www.kerstin.st) om någon är nyfiken.
Happy Hippo: Vilka underbara aliens!
Jag har också det sista duschdrapperiet liggande hemma här i väntan på att jag kan sy nåt av det, men undrar om det funkar till t.ex. haklappar eftersom det är så tunnt så du får gärna rapportera hur det gick när du har sytt nåt av det.
När ni gör kantband i trikå, gör ni dem som vanliga bomullskantband, alltså så att det till slut blir 4 lager? Tycker att det känns lite väl tjockt (även om man använder tunn trikå), men annars får man ju så fula ränder om man inte viker in kanterna igen...