Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

den där velouren från jysk är 100% stickad polyester vid namn krossad velour. Den är alltså stretchig och som någon skrev tidigare så fäller den ENORMT när man klipper.

• yrväder

Nu har jag fått tråden från bibbi. Ett tungt stort paket på 4.3 kg Nu ska det öppnas

• yrväder

linsar
    jag ska fixa mönstret där ikväll, vrickade handleden igår så jag var lite handikappad

jag vet inte ens vart jag ska rymma alla rullar 22 overlockrullar och 10 vanliga Måste nog snickra ihop ett sån där trådställ sen.

• yrväder

SYR

Med min nya tråd=)

Är det fler än jag som upplever att sömmen blir väldigt hård med den....kanske blir bättre efter tvätt?

• yrväder
    intehemma skrev 2007-11-22 11:48:53 följande:
    Jg behöver lite råd... Symaskinsaffären har erbjudande på PFAFF Hobby 1122 (280 euro) oc 1132 (350 euro) om man byter in sin gamla maskin. Är det nån som har någon av modellerna? Jag har en overlock med täcksöm, så jag behöver inget avancerat, men min gamla skruttmaskin strular en del så det skulle vara skönt med en ny. Någon som kan hjälpa? Jag vet inte om priset är så bra, men jämfört med listpriset är det billigt.
    Jag har en 1132, men jag tycker priset var lite dyrt jag köpte min för två år sen, och då betalade jag 3000 och då var det med 500 kr rabatt. Den borde ha gått ner nånting på två år tycker jag, men jag vet inte vad det är för värdeminskning på symaskiner iof. Jag är iaf jättenöjd med min maskin och kan verkligen rekomendera den. Den syr jättebra och genom tjocka tyglager, behöver definitivt ingen speciell jeansmaskin om man har denna.
  • yrväder

jo just ja, den kan sy med sån tråd som man syr jeanssömmar med oxå. sån lite tjockare. hon på sykursen sa att alla maskiner inte kunde det.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!