-
-
cirrus
japp! -
sprätta sprätta sprätta.
Så går det när man inte mäter innan. Ritade mönster till en top igår på kursen, och vi utgår från grundmönster som vi ändrar. Dock är dom mönstrena från 80 nångång, så rörelsevidden är enorm
Jag hade kunnat få in en höggravid trillingmage i denna top....
-
jättefint.
manchesterbyxorna var skitsnygga. nu fick jag inspiration till vad jag ska göra av min manchester. -
skit skit skit
Har kanske pajjat mammas dyra strykjärn.
Har sånt mönstermellanlägg från s&s och det är hur skrynkligt som helst så jag tänkte stryka det. Men det smälte
visst var det nån här som fått fleece på strykjärnet men fått bort det? hur gjorde du??? -
gekko
det verkar försvinna med vim, dock måste jag bara få bort vimmet ur hålen på strykjärnet nu....
tur man har sytråden -
stratus
5 symaskiner -
cirrus
jag har precis satt upp hyllor ovanför mitt nya skrivbord, så snart kommer bilder på min syhörna.
Annars har jag hållt på rita mönster till en tunika åt mig själv.
Jag brukar rita, klippa och sy lite om vartannat beroende på vad som faller mig in.... -
ett tips till sådana där förskolekassar.
gör gärna lite småfack inuti, för trosor, sockar, nappar, vantar och dyl.
Det är sådär lagomt kul när nåt barn har blött ner sockarna och så ska man stå och och gräva i en gigantoväska som är fyllt med kläder för att hitta ett par sockar.
Bara ett litet tips, från en som grävt i många stora väskor -
äntligen!
smayrvader.blogspot.com/2007/11/tunika.html
tog en evighet att få till mönstret. Hade sett en tunika på stan, och perfektionisten i mig var tvungen att få till den likadan.
Dock fick jag ge upp lite, för på orginalet var det 6 veck i halsen, på min är det bara 4.