Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

jag har oxå kört så med overlocktråd, vitt på alla och rätt färg på yttersta.
    Men nu har jag beställt 22 rullar av bibbi i grönt, blått, rött, rosa, gult, orange, brunt och så blev det några rullar vanlig sytråd oxå=)

• yrväder

inte trådriktning, men på en del mönster är det som ett V utritat, ibland ska man klippa ut dem för att sedan sy ihop dem, då blir det en söm där. eller så ska man bara rita ut dem på tyget och sen vika dom, då blir det ett veck där, istället för en söm. men om du ska sy i ett vävt tyg och du verkligen ska klippa måste du zz, annars remsas det. ska du sy i trikå behövs det inte.

• yrväder

kerstin
    om du vill göra en enkel sak, som en tjej hade gjort, så ta en fleecefilt och vik till lagom storlek, lägg den över henne i sjalen, och sen stänger du din jacka med gummisnoddar.

vill du vara avancerad så har jag ett mönster på en bärjacka från en tjej på sjalbarn, förvisso för munkjacka, men det funkar säkert att omvandla den till täckjacka.

sen har jag sett såna som har gjort en bärpanel till sin vanliga jacka, men då krävs det att man hittar ett blixtlås som passar till det som sitter på jackan.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!