Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

labilina
    det var nån som hade sytt en sån klännig för ett tag sen, vänta ska jag se om jag hittar den. Annars är det väl bara ta vanliga byxor och tröja och så dekorera den..

gummsan
    titta på biblo. den är slut på förlaget sen länge. sy till barn 0-4 år heter den av elsebeth gynther

• yrväder

japp jag kan skicka, lägger det på lådan imorgon.
    har tyvärr inget stoff och stiltyg i limegrönt.

• yrväder

visst ville du ha det orange oxå? har det nu så jag kan skicka med en sån bit oxå.

• yrväder

fick brun nu med sista leveransen oxå. sen kan jag ha en bit av den ljusgröna liggandes nånstans, för jag beställde sånt på den tiden barnkammarenottilia fanns i södertälje, har ett set uppsytt i det.

• yrväder

happy hippo
    nu har jag gjort i ordning ett kuvert med lite tygbitar, det blev lite fler, för jag hittade tygproverna från barnkammarenottilia med, så nu får du alla färger som neanobelle har utom syren, + några beställningsfärger.

• yrväder

cirrus
    jag kör med 5 mm sömnsmån.

Jag brukar fälla upp kniven när jag ska sy tajta svänger och så, tex hängslena på velourhängselbyxor, så fäller jag upp kniven, för annars blir det svårt att få det bra.
    Men man måste sy så att sömmen hamnar i kanten ändå, för du kan inte sy mitt på tyget med en overlock.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!