• LB1978

Krystskedet!!!!!

Jag börjar verkligen bli nervös för förlossningen nu.......
    Är i vecke 36+0 och funderar mer och mer på förlossningen.
    Det är tredje barnet och mina tidigare förlossningar har varit komplikationsfria MEN krystskedet under båda har varit jätte jobbiga.
    Så, själva förlossningen med värkar skrämmer mig inte men det är när jag ska krysta som jag blir nervös
    Hur länge har ni krystat???
    Hur har ni andra upplevt det???

• Svar på tråden Krystskedet!!!!!
  • LB1978

Men när jag läser era upplevelser så säger det mig lite att andra, tredje, fjärde osv går snabbare att krysta fram, eller????
    Detta är mitt tredje barn och min barnmorska sa att då har man inte så mycket muskler kvar i underlivet som kan stoppa upp bebisen (förstår ni hur jag menar) utan att då går det oftast snabbare......
    Men jag är vettskrämd ändå

• 0Love0

Har två barn krystat 60 min var med båda.
    Upplever det som den värsta delen då jag vill ge upp mest

• foxzy

krystade i 7 min med första efter en låååååång latensfas. hoppas att 2:an går lika smidigt att krysta som 1:an var. vore ju härligt att slippa en lång latensfas den här gången men det mesta talar väl för att det går smidigare även med latensfasen med 2:an

• Med två små

Med första barnet var jag fullt öppen från åtta timmar innan hon föddes, men jag krystade aktivt i tre timmar. Fick inga riktiga krystvärkar.

Andra barnet hade jag krystvärkar i drygt fyra timmar, men hon satt fast eftersom hon låg i vidöppet läge och till sist kom hon ut med sugklocka.

Jag håller med om att det är den absolut värsta delen av en förlossning.

• 2006ängel

Jag har bara fött ett barn, väntar mitt andra så jag börjar oxå känna oro.

Jag tycker precis som du att det där med värkar är ingenting jämfört mend krystandet.

Jag krystade i 2 timmar innan hon kom ut med navelsträngen 3 varv runt halsen, hoppas på lite minder krystnings tid till nästa ;)

• 2006ängel

Åå en sån 2:a förlossning vill jag beställa ;)

fia jimmy skrev 2007-09-17 18:00:49 följande:

Första ggn tog det ca 1 o en halv timme. Jag hade dödslängtan o sa att jag inte tyckte om barn!Andra ggn tog det ingen tid alls. Hon kom på första krystvärken. Va så hög på lustgas att jag inte ens fattade att hon va ute
  • Prinsessan Zelda

Med första barnet krystade jag i 1 timme. Han satt fast en lång stund i hålet liksom och det var ganska obehagligt. Var också väldigt trött efter 2 dygn med värkar innan.

Men med andra barnet hade jag krystvärkar i 3 min Gjorde satans ont men det gick fort över. (hade regelbundna värkar sen 06:00 på morgonen. kom in till förlossningen 09:00, var då öppen 10 cm. de tog hål på fosterhinnan 09:58 och 10:05 kom vår dotter ut.)

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • 2006ängel

Det ser ju ut som det finns förhoppningar om att förlossning nr 2 kan bli bättre...
    Tack!
    Prinsessan Zelda skrev 2007-09-20 20:56:28 följande:

Med första barnet krystade jag i 1 timme. Han satt fast en lång stund i hålet liksom och det var ganska obehagligt. Var också väldigt trött efter 2 dygn med värkar innan.Men med andra barnet hade jag krystvärkar i 3 min Gjorde satans ont men det gick fort över. (hade regelbundna värkar sen 06:00 på morgonen. kom in till förlossningen 09:00, var då öppen 10 cm. de tog hål på fosterhinnan 09:58 och 10:05 kom vår dotter ut.)
  • 2006ängel

Det ser ju ut som det finns förhoppningar om att förlossning nr 2 kan bli bättre...
    Tack!
    Prinsessan Zelda skrev 2007-09-20 20:56:28 följande:

Med första barnet krystade jag i 1 timme. Han satt fast en lång stund i hålet liksom och det var ganska obehagligt. Var också väldigt trött efter 2 dygn med värkar innan.Men med andra barnet hade jag krystvärkar i 3 min Gjorde satans ont men det gick fort över. (hade regelbundna värkar sen 06:00 på morgonen. kom in till förlossningen 09:00, var då öppen 10 cm. de tog hål på fosterhinnan 09:58 och 10:05 kom vår dotter ut.)
  • Nova76

20 min med första barnet. Jag märkte liksom inte att han kom ut utan blev mer överraskad över att det hela var klart...! 

Hoppas nummer 2 (beräknat i mars) blir lika smidig...

Svar på tråden Krystskedet!!!!!