• LB1978

Krystskedet!!!!!

Jag börjar verkligen bli nervös för förlossningen nu.......
    Är i vecke 36+0 och funderar mer och mer på förlossningen.
    Det är tredje barnet och mina tidigare förlossningar har varit komplikationsfria MEN krystskedet under båda har varit jätte jobbiga.
    Så, själva förlossningen med värkar skrämmer mig inte men det är när jag ska krysta som jag blir nervös
    Hur länge har ni krystat???
    Hur har ni andra upplevt det???

• Svar på tråden Krystskedet!!!!!
  • Lullan73

Krystade 2 tim med första och 10 min med andra. Tycker att det bara har vart skönt att äntligen få krysta!

• Lillan7704

Jag krystade ca 3 gånger, tog inte många minuter, sen var Emilia ute.. Själva krystvärkarna tyckte jag var "sköna" om man jämförde med dom andra.. 

• mamman i skogen

Min första förlossning var krystningen jobbigast 5 timmar krystvärkar som inte ledde ngn stans. Jag hade eda och värkstimulerande dropp som drev på värkarna så att jag inte hade ngn paus mellan dem. Jag var utmattad och slutkörd kände tillslut inte mer än outhärdlig smärta .

Andra forlossningen så använde jag mig av enbart andning under öppningsskedet och när det var dags för krystning så försvann all smärta och jag kunde fokusera på varje värk. Jag fick lite värkstimulerande dropp för att få langre värkar så att krystningstiden skulle minska och det gjorde susen för mig. Använde lustgas sista minuterna då huvudet skulle ut och det tog bort den svidande känslan när man töjer ut sista biten. Krystade aktivt i ca30 minuter och bmsk höll emot med varma handukar hela tiden det var kanon som smärtlindring. En kanon förlossning superhäftigt.

varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Lidenborg

Jag hade krystvärkar 15 min med sonen, ska bli spännanade att se hur lång tid det tar den här gången..

~*Alexander 050213*~ ~*Lilla Hjärtat 080401*~
  • Shirley

jag krystade i 4 min med första (togs med sugklocka)
    med andra kystade jag i ca 30 minuter
    med fjärde i 15 min och med femte i 3 min.

Hade ingen smärtlindring under utdrivningen. Tyckte det var allra värst under hela förlossningen, precis då huvudet skulle krystas ut... där det var bredast.

• Patsy Dee

okej, nu har jag ändrat uppfattning om krystskedet då jag fick bebis i tisdags.
    den här gången var det helt underbart att få krysta. enormt skönt!
    då vet man att den är på väg och känner verkligen vilka jävla urkrafter som sätter igång och som man har i kroppen.

• Mamma Lelle

jag hade inge problem med krysningsvärkarna men de kanske har med att jag låg med epd...tacke de va skönt att äntligen få trycka på och känna att snart är han ute...=) får se hur de känns denna gång...inte långt kvar bf den 22

• Angelicious

Tre minuter hade jag krystvärkar Men det var hemska tre minuter..!!!!!!

****** Engla Amanda******
  • Yohanna85

Jag hade väldigt lång tid med värkar, över 30 tim. Och de var riktigt onda innan jag fick EDA.

Sen hade jag 3 tim krystvärkar, riktigt jobbigt. Så de fick ta sugklocka och klippa. Just när huvudet var vid öppningen och de vill att man inte ska krysta för att man inte ska spricka osv. Det tyckte jag var skitjobbigt, det kändes som tusen nålar. Men sen i slutet gick det på ett kick. Jag gav mig f-n på den sista krystningen så åkte huvudet ut, sen slank resten ut.

Det var helt två olika smärtor. Men nästa gång kommer jag nog frukta mest för krystningarna! Men med andra barnet sägs det gå lite snabbare vid krystningsskedet.

• Peonia

Krystvärkar i 5 1/2 timme, fy f-n!!! Helt sjukt frustrerande att inget hände(fast nåt hände ju). Till sist hjälpte de mig med försök m sugklocka som misslyckades och sen tångförlossning efter klipp. Hela min förlossning tog 50 timmar och startades med igångsättning. HUUU säger jag

Svar på tråden Krystskedet!!!!!