• LB1978

Krystskedet!!!!!

Jag börjar verkligen bli nervös för förlossningen nu.......
    Är i vecke 36+0 och funderar mer och mer på förlossningen.
    Det är tredje barnet och mina tidigare förlossningar har varit komplikationsfria MEN krystskedet under båda har varit jätte jobbiga.
    Så, själva förlossningen med värkar skrämmer mig inte men det är när jag ska krysta som jag blir nervös
    Hur länge har ni krystat???
    Hur har ni andra upplevt det???

• Svar på tråden Krystskedet!!!!!
  • josefsmamma

jag HATAR att krysta...
    det har tagit mig runt 1½ timme varje gång...

one happy camper
  • Melisabeth

Mina krystvärkar kom när min sambo var borta.. så de första så "krystade" jag genom munnen istället - precis så man inte skall göra, för att hålla tillbaka det, så han skulle hinna tillbaka.. Tror det var 3 sådana krystningar, sedan kom hon ut på 3 riktiga, och 1 för moderkakan... Så krystskedet var typ 20 minuter totalt, men 10 av dem "aktiva" eller vad man skall kalla det.

Jag upplevde det enbart som en lättnad att det äntligen var dags, istället för att ha ont och "bara" öppna sig. Hade inte räknat med att det skulle gå så fort, men det är jag ju enbart tacksam för... Men jag slappnade av mer när det var dags att krysta än under hela öppningsfasen.

Lilla Isabella kom 24 april 2007 =)
  • Dudden

Ca 20 min första barnet och med det andra ca 10 min!

• alpha

Två gånger sen var hon ute, hoppas det går lika lätt dennna gången!

• Mirakel händer

Det var det värsta jag har varit med om.
    Började krysta kl 19.30.
    20.30  Barnet fastnar och får dåligt med syre, de anser att de inte hinner med att göra ett akut snitt. Utan en BM och USKA hänger sig på min mage för att trycka ut barnet.
    20.49 tittar sonen ut.

När ska det bli våran tur?
  • josefsmamma

vilken tur ni hade då
    Jag trodde jag skulle avlida varje gång
    Iofs, tredje barnet krystade jag bara 5 minuter med men hon är ju tvilling så jag hade redan krystat 1½ timme innan dess

one happy camper
  • Rijo

Krystade i en timma först med sånt däringa "sniff" vad det nu heter.... =) Sen fick jag dropp med det, då inget hjälpte.
    Jag hade tre krystvärkar på raken, så jag hann bara ta in en gnutta luft emellan varje, sen fick jag vila nån minut om jag minns rätt. Det var för jä*ligt jobbigt!
    Hoppas det inte blir så denna gång med.... Det är jag lite rädd för faktiskt.

Kram

• lurksmulan

Med första barnet krystade jag en timme innan han föddes.
    Med andra barnet krystade jag i 12 minuter.

För mig har krystskedet varit positivt, då har jag äntligen känt att något händer! Innan är det bara värkarvärkarvärkarvärkar och man känner att det aldrig tar slut, men när man väl får krysta är slutet nära!

Mamma till Laban 050131 och Polly 070814
  • Ijn81

Krystade i 2 timmar trodde jag skulle dö... Mot slutet fick usk lägga sig på min mage och barnmorskan "hotade" med sugklocka om hon inte kom denna krystningen, men hon fick fart och kom ut.. Hoppas det blir lättare nästa gång.

• Xgirl83

Om man är orolig så känns det inte direkt som att en sån här tråd är vad som kommer lugna ner en.

Svar på tråden Krystskedet!!!!!