Tussiluskan skrev 2007-11-03 19:25:18 följande:
Jag måste erkänna att min norska inte är vad den borde vara, så jag gissar liksom lite vad du skrivit, så det kan hända att mina svar blir lite konstiga, men jag försöker ändå!Du säger att självklart är du skapt hetero, för det är alla? Men hur tänker du då? Om man är skapt hetero (med en dragning åt det motsatta könet), varför skulle man då vilja ha sex med människor av det motsatta könet? Skulle du vilja det?Det finns som jag sagt mycket forskning kring det här med homosexualitet, som jag varmt rekommenderar att du tar del i innan du uttalar dig, så kanske du förstår lite mer. det finns ingen anledning att tro att homosexualitet är något som någon lärt sig i sin sexuella utveckling, de undersökningar som gjort visar att homosexuella kan komma från vilken bakgrund som helst, är inte alls överrepresenterade bland barn till tex andra homosexuella eller ensamma mammor eller bland de som blivit utsatta för övergrepp av en av samma kön i sin barndom. Homosexuella kan själva vittna om hur de liksom vetat sedan de var barn att de kände att de var annorlunda, och hur de kände sig attraherade av samkönade sedan de kommit upp i den åldern då man börjar ha sådana känslor."va skal dei gjøre med sine lyster "kjærlighet"? ": Jag vet inte riktigt vad du menar här. Vad de ska göra med sin läggning? Leva ut den, förstås, det finns väl ingen anledning att man inte skulle det? Och du skriver att den stora faran med att homosexualitet blir accepterat är att det då kan hända att heterosexuella har sex med en samkönad bara för att testa. Och? VAD ÄR DET FÖR FARLIGT MED DET? Vem blir lidande? Vem blir offer? Det spelar väl inte DIG någon roll, eller hur?Free Spirit skrev 2007-11-03 12:15:24 följande:
Jag tror jag förstår deras oro faktiskt (och ja, jag varnar för mycken sarkasm och ironi redan nu):
Dels var ju Gud inte särskilt urskiljningsfull vare sig vid syndafloden, Sodom och Gomorra (där alla dödades, oavsett om de var sodomiter eller inte) eller när han trackade de arma egyptierna. Klart fan att norskan här är skraj, hen vill inte bli dödad och sänd till helvetet för att NÅGON ANNAN syndat heller! Men gud är ju som gud är va...
Speciellt om man tror de fanatiska jänkarna som menar att gud straffade SVERIGE med tsunamikatastrofen, och SAN FRANCISCO när han svämmade över New Orleans. Om gud siktar så illa, eller är så usel på geografi, skulle jag också vara rädd om jag var Free Spirit. Gud kanske vill bränna ned Halmstad, men råkar kasta ljungeld på Trondheim istället (eller vart nu FS bor).
Ja, jag skulle också vara nervös om jag var Free Spirit, och trodde på en så totalt urskiljningslös gud.