Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:00:33 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:30:22 följande:
    Jo, på sina resor så hade de med sig förnödenheter för resan och för sin tid i det nya landet. Det har även dagens katolska missionärspräster.
    Man kan inte bära särskilt mycket förnödenheter, och vikingarna släppte oavsett in dem i landet, inte sant? Mer än vad ni vill göra för dem idag...

Och frågan är irrelevant, dessutom. Du är invandrarfientlig, utöver homofob. Grattis, det visste vi redan.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:02:23 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:36:06 följande:
    ...Det är som att säga att siamesiska tvillingar fungerar, för att det förekommer ett antal sådana fall varje år... År efter år i alla århundraden.
    Ja, exakt. Hade vi levt i naturen hade de dött. Liksom alla diabetiker, många färgblinda etc. Vi har ett annat överlevnadssystem än majoriteten djur - vi lär oss att gå runt våra svagheter. Det kallas civlisation, och skrämmer många fanatiska religiösa, har jag förstått.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:03:58 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:37:40 följande:
    Johannes skulle nog inte ha uttryckt sig så dumt som vissa...
    Jaha, så Jesus omgav sig bara med folk som fattade vad han menade. Så... trångsynt av honom.

"Välkomna till stranden, grattis bröd och fisk till alla, bara folk med IQ över 130 göre sig besvär!"
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:05:41 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:38:43 följande:
    HOMOVIGSLAR har aldrig förekommit. Inte någonstans. Inte någonsin. De besuttna, dekadenta romarna höll åtminstone skenet uppe utåt sett - de var gifta med sin Livia eller Marcia. Om du tror att det har det, så vill jag se en källa, tack.
    www.infopt.demon.co.uk/marriage.htm
  • Dorian Ertymexx
    Emmel skrev 2007-11-04 00:07:28 följande:
    Jaha... så nu är man rasist också! Ska genast berätta det för min brors asiatiska fru, min andra (spanienboende) brors slovenska fru, min adopterade bästa kompis, min adopterade f d pojkvän, min systers utländska man, min svägerskas adopterade barn samt de människor jag dagligen möter i mitt jobb... Det är Sååå lätt att skrika RASIST så fort någon kommer med kommentarer som inte är PK. För mig handlar det om att jag dagligen möter människor som hamnat i fruktansvärda förhållanden i Sverige. Inte p g a att de är från en annan kultur, religion eller har en annan hudfärg utan p g a integrationspolitiken i vårt land, anser jag. Om det är rasistiskt att säga så må så vara. Ok, låt oss säga så här: ja, frågan hör inte hemma i detta forum, sorry för det TS. Och Dorian, tack i alla fall för svaret.  Nu är det nattinatti!//Emmel
    Det är ordet PK jag är trött på. Allt som inte är "kasta ut dem" är PK. Så ja, jag är ruggigt less på det. Du lär ha svårt att tro mig, men jag skriker sällan rasist, och aldrig i första taget. Men FL har gett mig min dos av rasism och intolerans, och jag är liiitet för trött för att ge folk "the benefit of the doubt".
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:08:14 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:46:27 följande:
    GÖR du dig dum, eller ÄR du dum??? Jag orkar inte bry mig om reglerna för den här sajten längre...
    Nope. Jag gör helt valida jämförelser. Om en sak som "alltid varit förbjudet" borde förbli förbjudet, borde inte allt annat också hanteras sammalika?
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:11:23 följande:

Ja, i vilket fall som helst så ska inte Svensson frysa ihjäl på en parkbänk. Har vi resurser att ta in MILJONER invandrare, så har vi nog resurser att betala hyran åt slarvige Herr Svensson också...
    Ja? Det kallas SOC.

Och miljoner invandrare, du behagar skämta... Vi är nio miljoner, och vi har hunder min levnad i landet (strax trettio år) inte gått ifrån tre miljoner direkt. Jag kan inte minnas när vi var under åtta miljoner, faktiskt. Så vart du får dina fantasisiffror ifrån vet jag inte.

Majoriteten av dessa invandrare är dessutom skandinaver eller västeuropéer. Men jag kan meddela mina tyska medarbetare att de inte är välkomna, om du vill...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:12:19 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 23:49:40 följande:
    Det har inte med rätten att gifta sig med vem som helst eller vad som helst att göra.
    Nähe. Så alla är jämlika, men vissa är jämlikare än andra.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:21:27 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:01:21 följande:
    ...Men om de ändå ska leva som två vänner, så kan de ju dela lägenhet utan att gifta sig. Vad är problemet..? Det finns det ju massor med kompisar som gör, oavsett sexuell läggning.
    Sant. Men varför gör inte kristna heterosar samma sak då? Om det är så OK.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 00:23:42 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 00:04:42 följande:
    De kom med båt.
    Och båten bar dem i inlandet också?

Ge dig.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?