Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nej det är verkigen inte hela världen :D Lever ju med en kvinna så.. ja :P

Jag har lite gett upp tanken att få de att förstå det jag säger, och hur jag känner. Men för den saken skull ger jag inte upp *tjurig som en grön gris*
    Jag har ju iaf inget att förlora... ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:19:46 följande:

Fast seriöst, vad KAN du säga som ska övertyga dem om din ståndpunkt?Och my bad, såg att du var bi, inte flata. Men det är kanske inte hela världen. ;)
  • qenzo

Ja Gud får gärna grejja det jag inte klarar själv... Jag har aldrig satt mig emot er tro på Honom.
    Men eftersom jag har valt att leva med en kvinna är jag, som ngn sa, en dålig person.
    Men eftersom Gud inte kan ge mig ett alternativ av leverne som ter sig lika gott, som kärleken av min flickvän, så finns heller inga andra val för mig.

Jag må vara dum, men ett liv utan kärlek... nej tack.
    Då är jag hellre än mer förtappad än jag var under åren i heterosexuella förhållanden.

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:24:22 följande:

Gud vill ALLTID det beste for alle, inkludert deg..Han er ik enig i alt vi gjør bare. Han fordømmer ik noe uten at han selv vil gjøre noe med det. Det er jo ik alt vi kan greie selv og der kommer han inn i bilde.Ja!! du selv valgte å leve med en kvinne..
  • qenzo

*asg*
    Du är för skön du :D

Men det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:

Jag tror att jag kan tolka svaren åt dig - du väljer att ha kul och skönt i några jordeår, men blir istället förtappad och satt på evigt grillspett (eller, för att vara mer bokstavlig, slängd på en brinnande sophög strax utanför gamla Jerusalems väggar, vilket är vad Gehenna, helvetet, ursprungligen syftar på).Så snäll är gud. Han låter folks misstag (för alla är ju inte medvetna om det som du) en kort stund påverka deras öde resten av evigheten. Så... snällt."Nisse, jag sa att du inte fick äta kakan! Inte mitt fel att du inte hörde det. Nu blir det kapad hand för dig, lille vän!" Väääldigt snällt.
  • qenzo

Ja visst är det så, men varför inte unna oss allt gott i livet?

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:46:54 följande:

Våre valg får ALLTD konsekvenser uansett om en liker det eller inte..
  • qenzo

Men jag struntar ju i vad som händer i livet efter döden... Men ändå ska jag få höra hur dålig jag är just nu?!
    Att leva med min flickvän får ju inte några dåliga konsekvenser för mig, och inte heller för ngn annan.

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:

klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
  • qenzo

Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.
    Jag har ju inte heller varit död, så jag vill inte ens gissa mig till vart jag ev kommer efteråt. Men eftersom jag och de mina mår bra, så måste ju mitt liv vara utomordentligt för mig och MIN familj.

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:

Vedl eg er nu ik helt sikker på det.. Dessuten om du ik tror på et liv etter døden så betyr det ik at det ik finst. Og dessuten er det endaste nu når du lever at du kan besteme din fremtid i etter livet.
  • qenzo

Ja jo det är ju sant, har inte tänkt på det så faktiskt.
    Men i mina ögon är det ju bra förstås, om yngre tjejer och killar faktiskt inser att det är OKEJ att leva som flata/bög.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:11:25 följande:

Du glömmer att du faktiskt är ett hot! Om du lever som en syndig lebb, kanske någon stackars kristen flicka får för sig att det är OK, och OCKSÅ blir förtappad! Därför är det bäst om ni inte syns eller hörs!
  • qenzo

Men det där går ju inte heller Free.
    För går Dorian mot ett stup IRL kommer han att dö, går han mot det stup som Gud anser att hans sätt att leva leder till, så är ju det värsta som kan hända, att han inte få komma till ludna moln i himelen.

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:12:49 följande:

Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
  • qenzo

Heheh ja faktiskt!
    För vi lever NU och vad som händer sedan VET INGEN, vare sig man är kristen eller ej, för jag har då inte hört tlas om ngn som varit dit och kollat läget.
    *Blev löjlig, jag vet*

Nej men allvarligt. Alla har ju rätt att vara troende på vad det månne vara, men det är ändå underligt att just Kristna kämpar så hårt för att övertyga andra om att de har rätt!

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:19:22 följande:

Ja, du ser, djävulen sprider sin säd! Du skulle tycka det var bra om andra brann med dig i den eviga elden! *ironiserar litet*
  • qenzo

Ja visst, men då är vi ju åter där vi var för massa sidor tillbaka. Om han då älskar sina "barn" varför ens utsätta dom för ngt så illa som just homosexuallitet?

Och på vilket sätt är homo kriminellt?
    För vad jag har förstått är homo lagligt... Och Gud må ju ändå vara den som ger guide till lagstifning osv...

Free Spirit skrev 2007-09-01 23:20:05 följande:

Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.Kan forstå meget godt din tanke der...men tingen er jo at Gud som ER kjærlighet er oxo rettferdig og hellig. Og en kriminel handling i hans øyne må og bør straffest. Om du forsår hva eg mener.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?