Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Varför då? Jag hindrar ingen att skaffa barn, men Sverige ligger ju ändå kvar på jorden och inte kan jag påstå att jorden beh fler människor, oavsett vilket land de avlas i.

Det var ju att gå otroligt OT men ja...

Gabriella S skrev 2007-08-31 20:57:50 följande:

Visst är det så! Men just här i Sverige behöver det i alla fall födas fler!
  • qenzo

Men splittrar jag som homosexuell hela fmiljer?
    Splittrar Bertil andra familjer genom att leva gift med Greta, äktenskapet spricker och efter ngt år finner han ut att Hans är den han vill dela livet med?

Att vara vuxen innefattar även utveckling, ngt som många i den här tråden visat lite av.
    Att vara vuxen betyder även att man ska ha respekt för andra människor och deras val i livet.
    Inte heller det ngt som spec många visat upp i den här tråden.

Gabriella S skrev 2007-08-31 20:59:56 följande:

Ja, det kan det faktiskt vara. Om priset på andra områden är för stort. Och det priset kan till exempel vara, att jag måste splittra en hel familj. Då måste jag vara stark och kunna sätta mitt eget mående i andra hand. Det är det som är, att vara vuxen!
  • qenzo

Här har vi iaf en som vet vad han talar om...

"Varje person måste själv bestämma vilken form av sexuell aktivitet som bäst passar dennas individuella behov. Lavey-satanismen uppmuntrar den typ av sexuell aktivitet som rättfärdigt tillfredställer det individuella behovet ? må det vara heterosexuell, homosexuell, bisexuell eller asexuell.

LaVey "

• qenzo

Ja jag blir också lite förvånad över att det öht kan bli en sådan debatt i ämnet.
    FÖr mig är det självklart att alla människor oavsett färg eller om de så råks på att vara trebent och bara ett öga, ska få vigas i kyrkan.

Trist när utvecklingen av människan avstannar i vissa lägen.

pratglada tjejen skrev 2007-08-31 23:13:25 följande:

ABSOLUT! Homosexuella är lika mycket människor och troende som heterosexuella är!Fattar principen av frågan, men egentligen, tänk att denna fråga ens ska få "finnas".... suck
  • qenzo

Nej men finns det smarta höns?
    Tycker det har varit hönseri länge nu och än ser jag ingen ljusning...

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:19:11 följande:

Tja, det visar bara på att även blind höna kan hitta ägg... Anton LaVey är inte vad jag skulle kalla det mest strålande exemplet på mänsklig intelligens, men det var ett bra citat.
  • qenzo

Men då.. tur jag fick skriva klart...
    Aja iaf.. Ska man se till mänskilheten och utveckling av den så är, iaf i mina ögon, LaVey utvecklad på vissa områden där kristendomen ff står och stampar hej vilt.

Varför ska det vara så tjurigt att följa utvecklingen i världen?

• qenzo

Jag vill fortfarande veta hur en homosexuell kan slittra familjer?

• qenzo

Men eh... Hur många skiljer sig inte varje år i heterosexuella äktenskap då?
    Det går ju inte att diskutera så som det gjordes (tror det var Gabriella som tog upp saken) eftersom separationer inte är ngt unikt inom den homosexuella världen.

Då påståendet togs upp verkade det som att homosexuella hade en förkärlek att kliva in i etablerade äktenskap/familjer och likt ett troll, locka med sig mannen/kvinnan in i sitt sååå syndfulla liv.

Därför vore det BRA om Gabriella (för jag tror det var hon) kunde tala om HUR homosexuella splittrar familjer.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 13:41:40 följande:

Jo, tänk en lycklig fin familj, där mannen mår OK, kvinnan lider (men så ska det ju vara, kvinnans lidande är ett tecken på hennes helighet i guds ögon) och barnen... tja... barnen hoppas bli normala och är livrädda att vara annorlunda (såsom många här på Fl, där frågan "är jag normal" kanske är den vanligaste).Om kvinnan då inser att hon kanske kunde vara syndfullt GLAD istället, speciellt om det råkar vara med en annan kvinna, ja, då har ju mannen förlorat sin manlighet, barnen sin trygghet (och normalitet, för deras mamma är böööög) och ja, oj oj oj vad illa det är.Typ?
  • qenzo

Ja det får man ju hoppas iaf... Att det är ett val och inte en påtvingad handling.

TeeTee skrev 2007-09-01 14:32:55 följande:
    nej men du väljer ju att HA sex?
  • qenzo

Jo du får ju ha sex, men inte med en person av samma kön *asg*

Sofia t skrev 2007-09-01 14:46:59 följande:

Men nej nej..Jg anser att sex är naturligt inte ett val okej??Visst man kan se det som att man väljer att ha sex eller inte ha sex men JAG ser det inte som så punkt. Så det är alltså okej att va homosexuell men man får inte ha sex?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?