tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Okej, men ff anser du alltså att Du som heterosexuell har rätt att finna din kärlek vartän den må finnas, så länge Du inte orsakar skilsmässa/splittring av etablerad familj. Men vi Homosexuella ska inte ens få söka kärleken bland andra homosexuella singlar?
Varför ska vi välja bort kärleken och inte ni?
Och ge nu inte svaret att Gud säger att det är fel, utan jag vill ha konkreta anledningar till varför vi inte ska få leva med ömhet och värme.
Gabriella S skrev 2007-09-01 20:40:44 följande:
Jag tror du har misstolkat mig. Jag skrev aldrig att just homosexuella splittrar familjer - det gör ALLA som lockar en man eller kvinna bort från hans eller hennes partner och barn. Det här kom upp i diskussionen, när någon skrev att homosexuella inte kan välja bort att leva homosexuellt. Då sa jag, att även vi som är heterosexuella är tvungna att välja bort våra passioner ibland - så jag vet att det GÅR. Man kan ju inte heller som heterosexuell leva ut varje kärlek, om det innebär att man måste offra sina barn eller splittra den andres familj. Eller om det innebär något oetiskt, som att den som jag åtrår är min patient, klient, student eller något sådant.