• Mori

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:
    klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
    Men mina val ger inga dåliga konsekvenser i mitt liv. Och jag tror inte på ett liv efter döden. Jag tror att jag bara dör, och då kan ju onekligen mina handlingar idag spela någon roll för mig när jag dött
  • Mori
    Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:
    Vedl eg er nu ik helt sikker på det.. Dessuten om du ik tror på et liv etter døden så betyr det ik at det ik finst. Og dessuten er det endaste nu når du lever at du kan besteme din fremtid i etter livet.
    Men JAG är säker på det. Nej, det betyder inte att det inte finns, men att du tror på Gud betyder ju inte heller att han finns. Det handlar ju om just tro, inte fakta. Jag lever mitt liv efter min övertyglese, och du lever ditt efter din övertygelse. Jag vill inte övertala dig att leva som jag, och jag vill inte blir övertalad att leva på ett annat sätt.
  • Mori
    qenzo skrev 2007-09-01 23:40:01 följande:
    Jo men... Det har det ju varit sedan jag föddes isf :DJag får iaf trevligt sällskap av dig :PDorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:36:19 följande:
    Och av mig För att inte tala om min man som är fullt medveten om att han är gift med en synderska!
  • Mori
    Moxie skrev 2007-09-05 14:03:56 följande:
    Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 14:00:39 följande: Ah, du vet att det är såhär så du vill inte höra några motsatser? Ja, då är det ju begripligt att du kan ha kvar de ideerna...Men du menar iaf att för de flesta lesbiska par så är det den ena som pysslar om gardinerna, tar fram kläder till barnen och sminkar sig, medans den andra läser biltidningar när hon skiter och inte gråter när hon meckar? *check*Jag tror du har fel.
    Kan bara le Det lät så kul när du skrev så! Och, jag tvivlar också starkt på att det är en norm...
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:23:42 följande:
    Kan man ta sina barn på Pride-festivaler, så är väl inte steget så stort till att ge dom en liten privat live show, antar jag...
    Du antar väldigt mycket du....
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-09 21:55:05 följande:
    Jag överdrev lite nu. Men om man nu tycker att det går bra att visa upp alla avarter som förekommer på de festivalerna för barn. Dräkter som visar väldigt mycket, hångel (och ibland riktigt sex, som sagt), folk som går runt och leder varandra i hundkoppel... Det är ju inte Disney's isshow, om man säger så...
    Nej du överdrev inte lite, du överdrev mycket. Jag ser inte människorna i parden som "avarter", jag ser de som människor. Nu är ofs min dotter knappt två år, och har inte fått se paraden. Men det kommer hon att få göra. Och vet du varför? För att jag vill att hon ska se världen, att hon ska se hur olika vi människor är, hur härlig kärlek är. Hon ska lära sig respektera människor oavsett klädsel och sexuell läggning. Och jag vill att hon ska lära sig att INTE ha förutfattade meningar...
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:06:32 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 21:42:03 följande: Nä. Då hade han inte kunnat trollbinda massorna på det sättet. Han måste ha varit vacker och respektingivande och haft en enorm karisma. I annat fall, så sätter man inte sådana spår i två årtusenden framåt.
    Jag vet många "fula" människor som är respektingivande och trollbindande! Många många män och kvinnor som satt spår i historieböckerna präglas inte av skönhet...
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:15:11 följande:
    ...Och om ni tog åt er angående barn och Pride-festivaler, så är jag bara GLAD. Då kanske ni tänker lite, innan ni tar dit dom nästa gång...
    Tog åt mig och tog åt mig. Jag reagerade över ett extremt klumpigt och fördomsfullt uttalande. Ochm jodå hon ska få se paraden. Med eller mot din vilja.  Känns helt ärligt inte så viktigt för mig, vad du anser är passande och inte.
  • Mori
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 22:26:01 följande:
    "Och till lärjungarnas förundran, förvandlade han vattnet till Earl Grey, och gjorde av ett bröd tea-biscuits så det räckte till alla åhörare!"
    Fick dom lite Lemoncurd också?
  • Mori
    Gabriella S skrev 2007-09-09 22:30:51 följande:
    ...Inte ens om dom som går och leder varandra i hundkoppel..? =)
    Nej inte ens då. Människor får leva hur de vill så länge de inte förgriper sig på varandra eller andra. Vill dom gå i koppel såvarsågoda! Inte stör det mig iallafall.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?