tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Du drog paraleller till lagstiftning och bibeln och jag ställde en fråa utifrån det. Du hänvisade till samhällets våld och dess samröre med homosexuella sexakter, och jag svarade på det. Jag anser min fråga befogad då hela frågan om de homosexuellas "rätt" att gifta sig kyrkligt eller inte baseras på bibelns syn på homosexuella...
"MEN observera att det inte står någonting i något av evangelierna om, att han skulle ha tagit tillbaka eller mildrat förbudet mot homosexuella förbindelser. Jesus var ju allsmäktig, så hade han tyckt så, så hade han med all säkerhet ordnat en situation där han hade talat om detta och välsignat något homopar.
Nu gjorde han inte det, och då måste vi utgå ifrån att det som står i GT gäller fortfarande!!!" Jag förstår också att du inte vill att homosexuella ska stenas! Men ska de straffas, ska de uteslutas ur kyrkan?
Jag har som du säkert läst valt att inte ta del av kyrkan, då vi inte är troende, och därför inte vill gifta oss inför gud med en präst närvarande. Alltå, jag tycker att man ska gifta sig i kyrkan om man är TROENDE!! Annars inte, men "problemet" är ju att det finns homosexuella kristna som vill gifta sig i kyrkan. Varför kan man undra, när kyrkan inte accepterar deras kärlek... Men de vill ju uppenbarligen det. Tror inte att det bara handlar om att bråka. Tror det handlar om att de vill accepteras, respekteras i den kyrka de uppenbarligen vill vara del av.
Jag undrar faktiskt fortfarande hur kärlek och sex mellan samkönade hör ihop med det ökade våldet. Jag får inte riktigt ihop det...