Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S- När kyrkan gick ut på missionståg tidigare och "slaktade" människor i guds namn för de tyckte deras tro var fel...Herregud!
    Kyrkan har måsta bytt ställning ett par gånger, men i vissa länder så är ju Darwins teorier tom ifrågasatt av kyrkan.

• Alexiaa

gudrun...nej, pratade inte med dig utan Stina84.

• Alexiaa

Jaja, går inte riktigt att diskutera!!!

Men jag tror att människor med "bra" åsikter, människor som är rent goda (som vissa här inte verkar vara) kommer till himlen och människor med hat ja! kommer till ett annat ställe.

• Alexiaa

Gabriella S- Du menar alltså att du tycker att det är "vuxet" att leva ensam hela livet utan kärlek och omtanke för att "offra" sig.
    Hmm, hoppas folk inte lyssnar på dig när de beslutar sig för att gå med i en kyrka eller inte!
    Jag kan nästan fundera om du haft en väldigt traumatisk uppväxt eller något som gjort dig människo fientlig!

• Alexiaa

Gabriella S- Vet inte hur du kom in på det, men där har du fel...förr i tiden var ju visst kvinna underlägsen i äktenskapet då det faktiskt var lagligt för mannen att slå och misshandla henne.
    Samma sak fick mannen slå sina barn!

• Alexiaa

Gabriella S- Hatar du personligen homosexuella?
    tycker du att de borde utrotas eller något?

För du inser väl att man inte väljer det själv va...

• Alexiaa

Gabriella S- Fast de som utbildas av vatikanen lever separerade från verkligheten och utbildas o blir ju näst intill hjärntvättade och får sig en enormt "vinklad" utbildning som styrs av gamla regler och traditioner.
    Det speglar ju inte verkligheten då man inte alls hängt med i utvecklingen lika mycket under århundranden.
    Då litar jag hellre på en person som studerat teologi vid Harvard, Yale eller Oxford.
    Kyrkan är vinklad och står inte för oliktänkande det gör Universitet och det är de människorna man bör lita på!

Det med hustrumisshandle, skillanden mellan misshandel och aga är hårfin och snubbar väldigt nära inpå varandra!
    Men du tycker samhället var jämnställt när mannen fick slå kvinnan då?

• Alexiaa

Men hur kan du jämnföra folk som våldtar eller personer som inleder relationer med 13 åringar med homosexuella?

• Alexiaa

Jag tycker det verkar som ett par som skriver i den här tråden verkligen har något emot homosexuella!
    Hur skulle man annars kunna vara så Korkad att jämnföra det med pedofiler eller våldtäksmän.

• Alexiaa

påfågelöga- nån skrev att visa dras till tioåringar också, men det gör det inte rät...alltså ser jag i att man jämnför pedofiler med homosexuella och vissa som skriver (menar inte dig för har ej läst något av dig) verkar verkligen avsky homosexuella.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?