Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Vi kristna skriver du...hmm, det finns som sagt homosexuella präster och väldigt kristna som stödjer homosexuella! Jag känner många sånna kristna...de väljer att se att bibeln skrevs under en period då världen allmänt inte förstod att homosexualitet är något naturligt.

Men du måste väl förstå vad jag menar...Om någon homosexuell skulle läsa och gå in på den här sidan och ser att någon skriver att det är onaturligt vad skulle de känna.
    Eller om nån går in och läser att man borde kunna hålla sig från sex, eller jämnförs med djur som äter sina barn (du skrev inte det)...vad känner en sådan människa`?
    Du skrev det igen, bara för det är okej att vara homosexuell...så du menar det är inte okej, att det är något hemskt då.
    Så om ditt barn skulle vara homosexuell så är det inte okej då!
    För du vet väl att man inte väljer att bli det?

• Alexiaa

stina84- men du bör ju också respektera de åsikter andra väldigt kristna människor har, att de väljer att ta det som att homosexualitet inte är en synd.
    Som ser att bibeln är skriven för så länge sedan då folk var rätt "dumma".

Haha, ärligt talat! herregud!...man väljer inte att bli det, man väljer om man vill synda.
    Så menar du man ska leva ett helt liv utan närhet och kärlek då?

Så om ditt barn nu är homosexuell? du skulle stöta bort och alltid se den som en syndare?

• Alexiaa

Dessutom är många homosexuella kristna och de är välkomna i kyrkan...en av de högre inom någon gren i kyrkan i USA (en biskop) är själv homosexuell.

• Alexiaa

Preis biblen är ändå en ihopsättning av olika böcker, det står på väldigt få sidor om homosexualitet! kanske därför att det inte var så öppet på den tiden.
    Sedan får man ju faktiskt också se det till att herregud vad folk var dumma och ovetande på den tiden!

• Alexiaa

Men om man nu inte tror på bibeln då...bibeln har inget med vetenskap att göra, verkligen inte!

När man talar om något naturligt, så är naturligt i ordets bemärkelse något som tas upp av läkarvetenskapen enligt mig!
    Hur kan man då säga att homosexualitet är onaturligt?
    Och sTina84, när du nu säger att man inte väljer att bli homosexuell...menar du då att man ett helt liv ska gå utan närhet och kärlek?

• Alexiaa

Stina84- nä, jag har inte pratat om vigslar ut övrigt...när har jag nämnt dem då?

Jag pratar inte längre om vigsel utan att jag tycker verkligen du verkar se homosexuella som mindre värda eller något! och när du skriver onaturligt, vad menar du då?
    när det helt klart och tydligt inte är bibelns regler som gäller i samhället och bibeln har noll med veteskap att göra.

• Alexiaa

Stina84- kanske han är lite smart också och ser att bibeln som sagt skrevs för ofantligt många år sedan, då folk visste väldigt lite...herregud, vi trodde jorden var platt.
    Människor kanske inte är så naiva att förstå utveckling!

• Alexiaa

Stina84- hoppas ditt barn en dag kommer hem till dig och berättar att hon är homosexuell (något man inte väljer), skulle gärna vilja höra vad du säger då.

Jag vet det finns kristna, jag känner många som accepterar andra människor och inte ser det som en synd.

• Alexiaa

Män som klär sig i kvinnorkläder är det något man sällan ser!

Däremot så är det nästan vanligare idag tycker jag att killar sminkar sig (när de ska ut på fest) eller även till vardags än killar som inte gör det.
    Så smink och killar idag känns som det är lika vanligt som på tjejer nästan.

• Alexiaa

Eva och Nadjas mamma- Men det är ju jätte, jätte vanligt att killar sminkar sig idag. Det är nästan lika vanligt som tjejer skulle jag tro, de flesta killar jag känner sminkar sig (dock främst när de ska ut) men många till vardags också, i lagom mängd då.
    Så det tillhör absolut vanligheterna!

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?