Inlägg från: Alexiaa |Visa alla inlägg
  • Alexiaa

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Jag tror nästan ingen kan leva helt efter bibeln...hur gör man det med allt udda som står där?

Hmm, finns säkert något "pucko" som säger sig ha kontakt med Gud idag också och som kan tänka sig skriva en ny bibel.
    Herregud, den skrev ju när människor inte visste något om verkligheten, man visste typ vart grannen bodde och inte mycket mer.
    Idag kan människor utbildas och liknande, idag vet vi ju också att vi har evolution på jorden och inte som de lärde ut förut att vi inte var släkt med apor osv.

• Alexiaa

Gabriella S-
    Men i vissa länder är det ju straffbart för kvinnor att visa hud också, tom dödstraff...det har ju inget med koranen att göra det heller, det är gammalmodigt tänkande.

Förstår inte vart du vill komma eller vad du menar, det är inte bara Sverige som har homosexuella präster och att jämnföra med Kina som inte står för några som helst mänskliga rättigheter är väl väldigt fel, i Kina kan du straffas med döden för oliktänkande.
    Eller i vissa muslimska länder stenas folk till döds för "rätt små saker", i tex ett modern arabiskt land som Jordanien är inte homosexualitet= döden.

Sedan att inte jämnföra USA är väl också konstigt!
    Jag menar inte du måste ändra uppfattning, men måste vara tråkigt att inte kunna utvecklas eller ta in nya ideér...Du vet väl också att vissa rättfärdigar Mord i Guds namn?
    det är deras tolkningar som menar att bibeln stödjer dem att döda.

• Alexiaa

Världens utvecklas mer och mer och ett land som Saudi Arabien börjar få andra lagar och utvecklas till ett mordern land...Nu kommer det alltid finnas bakåtsträvare eller männisor som inte "Vet bättre".
    Jag tycker nog mest synd om männiksor som inte kan ta in nya ideér och ser att samhället utvecklas, det är också tragiskt att de tar över sina ideér på sina barn och barnbarn.

• Alexiaa

Så gruppvåldtäkter fanns inte för 50 år sedan...hmmm, JO! självklart de gjorde.
    Sedan är ju inte folk som slåt ned andra och våldtäkter normen, för de flesta utövar dem inte...jag menar nytänkande som "öppenhet" och mångfald.
    Jag tror ärligt du inte vet vad du pratar om, misshandel och våldtäkt fanns för 50- 100 år sedan också.

Ok, kanske skrev som du uppfattade att jag menade dödstraff för att visa hud...men kvinnor i tex Iran kan straffas hårt om de visar någon hud liksom i vissa delar av saudi arabien.
    Blir en kvinna våldtagen i vissa länder kan hon dömmas till döden, likaså om hon har utomäktenskapligt sex så kan hon dömmas till döden.

Men du får tycka det är okej att i vissa länder ska kvinnor inte få visa något, förutom ögonen bakom nät!!! Det får du tycka...

Vad menar du med fjantande av homosexuella?
    jämnför du dem med pedofiler?

Hoppas du inte menar riktigt på det sätt jag uppfattar dig för då tycker jag mest synd om dig, usch vad tragiskt och grymt synd om de människor du "prackar" på dina ideér i form av dina barn som får lära sig åsikterna du har.

• Alexiaa

Att du har dina ideér om kyrkan e en sak...men menar du att du tyckte det var bra när homosexuella var förtryckta och inte hade samma rättigheter som vi "hetrosexuella"?

Jag e glad den dagen som homosexuella verkligen kan adoptera barn ifrån alla länder, jag är glad när vi alla ses som människor oavsett hudfärg, sexuell läggning och sjukdom.

• Alexiaa

idisb- Men vissa länder börjar bli mer öppna för homosexuella som adopterar också...tex, Indien och vissa syd amerikanska länder.
    Det är väl väldigt bra att ett barn kan få ett hem?
    finns ju inget som säger att en homosexuell skulle vara en sämre förälder.

• Alexiaa

Gabriella S- Indien öppnar upp för det...idag är det också folk som vänder sig till USA (även om det är svårare att adoptera därifrån) eller Australien och Ö världen omkring där.
    Även Ryssland börjar öppna upp för att man ska kunna adoptera barn till homosexuella par! Så du e helt ute och cyklar.
    Varför ska en hetrosexuell person ha mer rätt att adoptera än en homosexuell?

• Alexiaa

Gabriella S- Tror du verkligen att hälften av Beligens män är pedofiler?

• Alexiaa

idisb- Men vem ska få adoptera då?
    Jag kanske hellre skulle vilja ha en förälder som e miljonär, alltså borde alla som inte är förmögen inte få adoptera! Sedan borde inte föräldrarna få vara "fula" eller "feta" heller för vem vill umgås med fula människor...använder man ditt resonemang så borde ingen få adoptera.
    Jag tycker att alla som kan ge ett barn ett bra hem och en kärleksfull uppväxt borde få adoptera, spelar väl ingen roll om man kan få barn naturligt eller inte!

Vet det är lite ot, men blir bara så arg på människor som inte kan se att vi alla är lika oavsett vart vi kommer ifrån, hudfärg eller sexuell läggning.

• Alexiaa

Gabriella s- så du jämnför homosexualitet med pedofiler och våldtäktsmän?

Dessutom tror jag inte alls att antalet överfall eller misshandelsfall har ökat, det har bara blivit vanligare att man anmäler.
    Varför det är fler som blir misshandlade och våldtagna beror också på folkmängden.
    Du kan väl inte vara så dum att du tror att folk inte blev våldtagna på 1800- talet också, eller att folk inte rånades på 1920- talet?

Jag tycker det är bra det finns människor som upphäver gamla normer, menar e det någon idag som tycker det var dåligt att upphäva apartheid i sydafrika?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?