• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

Vår första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2
  • kate79

Idag är jag jätteglad, skriver i Pejgans blogg

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • kungslilja

Hur kommer man till Pejgans blogg???

• kate79

gå in på pejgans sida och klicka på hennes blogg.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • kungslilja

Tack kate79, jag kom på det precis när jag hade skickat iväg meddelandet! Kollade där förut men då var inte bloggen med i listan, antagligen för att jag inte var inloggad just då.

• Mjölk

Hej på er! Det var längesedan jag var härinne!

Jag fick reda på i förra veckan att det blir äggdonation i januari eller tom kanske i februari, så då blir det ingen julklapp till nån som jag hoppats på.

Pejgan: Vad spännande! 11 ägg är ju bra! Hoppas det blir några minipejgans också!

• kungslilja
    Mjölk skrev 2007-11-05 20:54:26 följande:
    Hej på er! Det var längesedan jag var härinne!Jag fick reda på i förra veckan att det blir äggdonation i januari eller tom kanske i februari, så då blir det ingen julklapp till nån som jag hoppats på.
    Jag hoppas också på att få ge en julklapp till någon då jag ska donera för 2:a gången om ca 2 veckor. Har sprayat nu i över 2 veckor och skall in idag och kolla med VUL att allt ser bra ut. Troligtvis börjar jag med sprutorna i slutet av veckan men ska få en annan sort för att det ska bli fler äggblåsor än sist. Hoppas bara att det inte blir så mycket mer biverkningar än jag hade förra gången, för då kände jag inte så mycket alls, men okej, lite mer står jag väl ut med. Det går ju över som tur är.

Alyssa: hur har det gått för dig? Har du varit inne för äggplock än?
  • lizagirl

Är jätteglad för er skull, men jag skulle ine vilja att nån annan kvinna bar på mina gener...
    Det är ett stort steg att ta!

Grattis till alla som donerat, och jag skulle vara jättetacksam om det var jag som satt i den sitsen.. 

Mamma till Julia född 060606 och bebis i magen BF 080402
  • lizagirl

Som fick ta emot ett donerat ägg..

Mamma till Julia född 060606 och bebis i magen BF 080402
  • Alyssa

Jo jag har varit inne på äggplock. De fick 6st ägg från ena äggstocken, den andra kom dom inte åt så det blev inget från högra sidan BM stod och hängde på min mage för att trycka ner äggstocken så att läkaren kunde komma åt med nålen men förgäves. Fick penicilin utskrivet också som säkerhetsåtgärd då de hade stuckit så mycket för att komma åt blåsorna.

Så lite besviken blev jag allt att de inte fick alla blåsor från höger äggstock.

Jag vet när äggen skulle föras tillbaka, hur länge får man vänta innan man får reda på om det blev nån graviditet? Är så nyfiken nu!

• kungslilja
    Alyssa skrev 2007-11-07 09:51:45 följande:
    Jo jag har varit inne på äggplock. De fick 6st ägg från ena äggstocken, den andra kom dom inte åt så det blev inget från högra sidan BM stod och hängde på min mage för att trycka ner äggstocken så att läkaren kunde komma åt med nålen men förgäves. Fick penicilin utskrivet också som säkerhetsåtgärd då de hade stuckit så mycket för att komma åt blåsorna. Så lite besviken blev jag allt att de inte fick alla blåsor från höger äggstock.Jag vet när äggen skulle föras tillbaka, hur länge får man vänta innan man får reda på om det blev nån graviditet? Är så nyfiken nu!
    Du ska inte alls vara besviken, det kan ju faktiskt bli 6 barn av dessa ägg, det är inte alls dåligt!! Men jag förstår hur du tänker ändå, det hade ju kunnat bli fler...
    Jag tror att mottagaren tar ett grav.test efter 17 dagar eller nå´t sån´t, så du bör kunna ringa 3 v efter insättningen och få besked.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2