• Alyssa

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Åh vad bra att jag hittade denna tråd! Tänkte precis starta en

Jag ska lämna andra blodprovet i sept sen sätter hela karusellen igång! Ser inte fram emot sprutorna dock Gråter Får väl be om hjälp isf.

• Alyssa

Hejan o Tack!

Nää jag ska försöka att inte oroa mig för nålen

Idag ringde de från uppsala och jag ska lämna blodprov på måndag och sen ska de skicka hit medicinerna till mig i Gävle så att jag slipper åka till uppsala, skönt.

Åh vad spännande att det är på gång på allvar nu, känns som att jag väntat i evigheter ju!

• Alyssa
    Mjölk skrev 2007-08-31 11:43:10 följande:
    Vad skönt att du slipper åka till Uppsala! När ska du börja ta sprutor?
    Jag vet ej, ska få hem sprayen först och få träffa en läkare här i Gävle sen får vi se när det blir sprutdags
  • Alyssa

Ok! Den 17:e börjar jag spreja!! Weee... Kommer att använda synarela.

Alltså när jag får min blödning så ska jag ringa till dom, är det under tiden jag sprejar som den kommer? Ska man börja med sprutorna sen då?

• Alyssa

Hejsan!

Donation påverkar inte förmågan att få barn senare. Jag har inte fått höra något sådan från läkare och BM.

Jag tror faktiskt att hon inte behöver sluta med p-piller heller. Jag har en spiral och frågade Läkaren om det kunde påverka men det skulle det inte göra.

För säkerhets skull så kan din syster ringa till kliniken och fråga dem för att få 100%-iga svar.

Lycka till!

• Alyssa
    Fiaflopp skrev 2007-09-04 08:03:17 följande:
    Japp,du har så rätt att det är när du sprayar så får du en blödning,ringer kliniken och sen får du komma på koll att du är nedreglerad (oftast) och sen så startar du med sprutorna.
    Aha ok Skönt att jag får gå på en privatklninik här o slipper åka till Uppsala.

Vad är att bli nedreglerad då? Har inte fått så mycket eller bra info om allt detta.

Hon sa när jag får mensen, börjar man med sprutorna på mensens första dag då?

Många nybörjarfrågor
  • Alyssa
    Jag en äggdonator skrev 2007-09-04 10:34:20 följande:
    Hej. Alyssa: Att bli nedreglerad innebär att äggstockarna kommer i vilofas som kan liknas med att komma i klimakteriet. När de har kollat dig så att du är nedreglerad helt så får du information om när du sen ska börja med sprutorna (som då gör att äggblåsor börjar bildas igen). För mig blev det att jag sprayade i ca 2½ vecka och under den tiden hade jag mens som vanligt. Sprutorna började jag alltså med flera dagar efter mensens sista dag.Ring och fråga kliniken igen om du är osäker, de är nog vana att man inte kommer ihåg allt och är lite osäker. Inga frågor är för dumma!Lycka till!
    Ah tack! Nu förstår jag lite bättre! Tänkte nämligen att allt skulle ske under denna cykel. Att sprayen skulle fördröja ÄL och att sprutorna skulle sätta igång ÄL...
  • Alyssa
    kate79 skrev 2007-09-05 21:27:21 följande:
    Jag fick samtal idag ifrån RMC i Malmö.De ville börja nästan så fort jag lämnat mitt andra blodprovSå om allt löper som det ska sätter det igång i mitten av oktober och äggplocket blir någon gång i början/mitten av november.Det enda jag är riktigt nervös för är äggplocket, hatar när det gör ont och skulle helst velat bli nedsövd.
    Hej!

Ja jag har ju fått hem medicinerna innan jag ens hade skicka iväg mitt andra blodprov till dom

Igår fick jag välrdens jätte kuvert FYLLD med kanyler, sprutor mediciner o pennan. Oj oj, pojkvännen får nog leka doktor tror jag. Jag kommer inte att´kunna göra detta på mig själv.
  • Alyssa

Hej tjejer!

Funderade på om vi kan starta en lista kanske för när vi ska börja spraya, spruta, o plocka?

Skulle vara kul att se hur det går och när det händer? Själv börjar jag spraya den 17:e sept.

• Alyssa
    Mjölk skrev 2007-09-12 12:20:23 följande:
    Du får gärna göra en sådan lista!
    Inte så duktig på att göra listor men om nån känner sig manad så får ni Gärna göra en så kan man fylla i sina egna uppgifter allt eftersom.
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2