• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

Vår första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2
  • Alyssa

Åh vad bra att jag hittade denna tråd! Tänkte precis starta en

Jag ska lämna andra blodprovet i sept sen sätter hela karusellen igång! Ser inte fram emot sprutorna dock Gråter Får väl be om hjälp isf.

• kungslilja

Alyssa: Du behöver INTE vara orolig för sprutorna. Nålen är verkligen supertunn och det känns nästan inte alls.
    Lycka till med din behandling! Om du vill kan du gå in och läsa min blogg där jag skrivit om min äggdonation som jag nyligen gjort.
    Kram

• Mjölk

Hej på er!
    Åh, jag har inte kunna skriva på 2 timmar pga en dum regel. Jag kunde inte länka den nya tråden i den gamla eftersom den stängdes i söndags så tänkte jag länka i era gästböcker istället. Jag kunde skriva i 3 gästböcker sen blev jag avstängd i 2 timmar pga att de tyckte mina meddelanden var SPAM. Argh!!!! Så ni som ser det här får gärna länka till tråden för de andra! Länka bara till 2 personer med samma text, sen kan ni ändra några tecken i meddelandet och länka fler.....

Alyssa skrev 2007-08-29 10:09:43 följande:
    Åh vad bra att jag hittade denna tråd! Tänkte precis starta en Jag ska lämna andra blodprovet i sept sen sätter hela karusellen igång! Ser inte fram emot sprutorna dock  Får väl be om hjälp isf.
    Välkommen hit!!! Det ska nog gå bra med sprutorna! Själv är jag väl lite nervös för det men jag har hört att det inte är så farligt!
  • Fiaflopp

Länka i allas inboxar så slipper ni bli avstängdaFlört
    Ganska fånig regel dom har tycker jag Skrikandes

• ligo

fiaflopp...

Vad?? blir man avständ om man inte länkar? men vadå? jag fattar inte......

• uniMog

gah! grovplanering klar så om allt stämmer blir det äggplock vecka 42 :-O

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Fiaflopp
    Pejgan skrev 2007-08-29 15:40:42 följande:
    PUSS min hjältinnaFlört
    ligo skrev 2007-08-29 14:58:59 följande:
    fiaflopp...Vad?? blir man avständ om man inte länkar? men vadå? jag fattar inte......
    Hmm nej nej men du kan bli avstängd ett par timmar (2 st) om du länkar i medlemmarnas gästböcker fr att det räknas som SPAM (!!??!!??) Helknäppt men jag har också varit med om det...
  • Mjölk
    ligo skrev 2007-08-29 14:58:59 följande:
    fiaflopp...Vad?? blir man avständ om man inte länkar? men vadå? jag fattar inte......
    Nej, jag blev avstängd i2 timmar för att jag länkade till den här nya tråden i era gästböcker!!!
    Pejgan skrev 2007-08-29 15:40:42 följande:
    Spännande!
  • Alyssa

Hejan o Tack!

Nää jag ska försöka att inte oroa mig för nålen

Idag ringde de från uppsala och jag ska lämna blodprov på måndag och sen ska de skicka hit medicinerna till mig i Gävle så att jag slipper åka till uppsala, skönt.

Åh vad spännande att det är på gång på allvar nu, känns som att jag väntat i evigheter ju!

• uniMog

själv hämtade jag ut p-piller igår så nu väntar jag bara på att mensen ska komma så jag kan börja sen har jag en enorm receptlista att hämta ut

What do they need such good eyesight for anyway?
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2