• Mjölk

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com
    www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se
    www.vlt.se/artikelmall.asp?version=280346

Karolinska universitetssjukhuset
    www.karolinska.se/templates/Page.aspx?id=5770...

Ava-klinikka
    www.avaclinic.com/index.php?63

Akademiska sjukhuset
    www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se
    www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden
    www.vardguiden.se/Article.asp?c=3195

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening
    www.aspef.org/

Vår första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2
  • Alyssa

Weeeeeeeeeee!! Idag har min blödning börjat!! Snart dags för sprutorna! Fick ju inte tag på dom idag då jag fick blödningen efter teletiden så jag får hoppas att de ringer tillbaka snart, är på spraydag 12 idag.

• kate79

Jag börjar spruta direkt. Varför sprayar man?

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Fiaflopp
    kate79 skrev 2007-09-29 17:05:27 följande:
    Jag börjar spruta direkt. Varför sprayar man?
    En del kliniker gör så att de nedreglerar (att man nollställer en frå egna hormoner så man hamnar i klimakteriet) men det är inte alla kliniker som gör så längre då de anser att det inte behövs...
  • Mjölk
    Alyssa skrev 2007-09-28 21:28:21 följande:
    Weeeeeeeeeee!! Idag har min blödning börjat!! Snart dags för sprutorna! Fick ju inte tag på dom idag då jag fick blödningen efter teletiden så jag får hoppas att de ringer tillbaka snart, är på spraydag 12 idag.
    Spännande! Hur har det gått?

Själv ska jag kontakta kliniken i slutet av månaden. Det hela kommer väl att dra igång i slutet av november- början av december skulle jag tro.
  • Alyssa

Pratade med dom igår och jag ska fortsätta som vanligt med sprayen så kommer de att höra av sig när det är dags att börja med sprutorna för att jag ska ju synka med två mottagare också.
    Antingen slutet av denna vecka eller nästa vecka är det sagt.

• Alyssa

Igår var jag på ultraljud och idag ringde de från ippsala och talade om att jag ska börja med sprutorna den 11:e! Nu börjar det gå framåt.

Listan för äggdonatorer *

Vill bli donator:
    Marelb

Godkänd som donator:
    Mjölk
    Kate79 (börjar snart verkar det som)
    Alyssa
    Jag en äggdonator

P-pillrare/Sprayare:
    Alyssa, start 17/9
    Pejgan, start 7/9
    Jag en äggdonator, preliminärt 23/10

Sprutare:
    Pejgan, preliminärt 5/10
    Alyssa start 11/10

Äggplock:
    Pejgan, preliminärt 18-19/10

• kidA

skickade ett mail till RMC här i lkpg igår om att jag vill bli äggdonator.
    fick svar idag att en beteendevetare (?) skulle ringa upp mig.

kommer väl få vänta tills jag slutat amma nu iofs. men proverna o så kan man väl ta innan? bara att själva hormonbehandlingen görs sen när jag slutat amma?

kolla in: kboys.se / agge.se
  • Alyssa
    kidA skrev 2007-10-05 15:47:33 följande:
    skickade ett mail till RMC här i lkpg igår om att jag vill bli äggdonator.fick svar idag att en beteendevetare (?) skulle ringa upp mig.kommer väl få vänta tills jag slutat amma nu iofs. men proverna o så kan man väl ta innan? bara att själva hormonbehandlingen görs sen när jag slutat amma?
    Du kommer att få prata med en kurator, sen kan du ju lämna virusprov nu för att du måste vänta ett halvår och sen göra ett andra prov (hiv, syfilis mm). Efter andra provet är klart börjar behandlingen. Så visst kan du börja nu, har du inte slutat amma om 6mån så vänta med att göra det andra provet tills du har slutat. Då kan du bara sätta igång med behandlingen.
  • Alyssa

VAr har ni alla tagit vägen?

Idag tog jag första sprutan... oj vad det sved men men. Det tog lite tid innan jag vågade sticka mig själv men med lite jävlar anamma så gick det

Nu ororar jag mig mest för den sista ÄL sprutan den är ganska mycket större än nålen på pennan

• Ammi1970

Vill smyga in och lämna ett
    GULDHJÄRTA
    till er var.
    Finns inte ord för hur glada ni gör mig/oss, att ni ger oss en sådan underbar chans att ev kunna få bli mamma/pappa...

Tack ALLA
    *kramar i massor*
    /Ammi
    (Ska göra sista ÄD-försöket på tisdag 16/10)

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2