• Fiaflopp

Tråden för oss äggdonatorer nr 2

Länka i allas inboxar så slipper ni bli avstängdaFlört
    Ganska fånig regel dom har tycker jag Skrikandes

• Fiaflopp
    Pejgan skrev 2007-08-29 15:40:42 följande:
    gah! grovplanering klar så om allt stämmer blir det äggplock vecka 42 :-O
    PUSS min hjältinnaFlört
    ligo skrev 2007-08-29 14:58:59 följande:
    fiaflopp...Vad?? blir man avständ om man inte länkar? men vadå? jag fattar inte......
    Hmm nej nej men du kan bli avstängd ett par timmar (2 st) om du länkar i medlemmarnas gästböcker fr att det räknas som SPAM (!!??!!??) Helknäppt men jag har också varit med om det...
  • Fiaflopp

Ville bara inflika att ni som slipper synarela (Sprayen) ska vara såååå glada,den kan vara hemsk om man är som lilla jag då som får alla biverkningar som finns av dem!

Bla hemsk huvudvärk,svettningar,vallningar och ett vidrigt humör,ena sekunden gråta som en gris för absolut INGENTING och nästa be någon fara åt h***ete,och då givetvis någon man älskar...

Ett av våra ivf försök minns jag så väl för Peters pappa hade åkt in på sjukhus och var rikgit dålig (iofs av alkohol men han var hemskt dålig) och såklart ville ju Peter åka och hälsa på honom en stund varje dag men jäklar vad jag grät och anklagade honom för at sita fullkomligt i mig och NÅ BARN DET SKULLE JAG DÅ RAKT INTE HA MED EN SÅN EGOIST!
    Ha ha ha idag skratar vi bara åt det men det måste var ahemskt att stå som älskande partner vid sidan om dessa behandlingar för det finns ju ingen de kan göra

Hoppas ni inte tog illa upp för att ja la mig i eran tråd,säg till i såfall!!

Våran ÄD beh skulle också nedregleras med p-piller men eftersom jag har blodproppar och hjärtsjukdomar i min släkt som är ärftligt så får jag snällt och vackert nedregleras med sprayen....igenFlört

PUSS på er era goa,fina människor!!

• Fiaflopp

Ska du starta med p-pillerna då du fått mens?

• Fiaflopp
    Alyssa skrev 2007-09-03 17:01:05 följande:
    Ok! Den 17:e börjar jag spreja!! Weee... Kommer att använda synarela.Alltså när jag får min blödning så ska jag ringa till dom, är det under tiden jag sprejar som den kommer? Ska man börja med sprutorna sen då?
    Japp,du har så rätt att det är när du sprayar så får du en blödning,ringer kliniken och sen får du komma på koll att du är nedreglerad (oftast) och sen så startar du med sprutorna.
  • Fiaflopp
    kate79 skrev 2007-09-05 21:27:21 följande:
    Jag fick samtal idag ifrån RMC i Malmö.De ville börja nästan så fort jag lämnat mitt andra blodprovSå om allt löper som det ska sätter det igång i mitten av oktober och äggplocket blir någon gång i början/mitten av november.Det enda jag är riktigt nervös för är äggplocket, hatar när det gör ont och skulle helst velat bli nedsövd.
    Vet att en klinik söver vid ÄP och den ska ligga i just Malmö,kan det vara RMC?
    Annars så behöver du inte vara orolig,så FORT du börjar känna det minsta smörta så hojtar du till så kommer en sköterska och ger dig med smärtlindrig i venkatetern...
  • Fiaflopp
    Pejgan skrev 2007-09-06 11:05:11 följande:
    jag går här och väntar på mensen som lyser med sin frånvaro... nog för att jag kan ha räknat fel men fan nu blir jag ju orolig
    Det är nog bara för att du går och väntar...bada ett riktigt varmt bad så brukar den komma igång lättare om du vill....:-P
  • Fiaflopp
    Pejgan skrev 2007-09-11 13:26:23 följande:
    Idag lämnade jag prov nr 2 och gjorde planeringen. Som det ser ut nu:* p-piller fram till 29:e september* mens cirka 3-5 oktober* puregon i cirka 13 dagar* blodprov på dag  6-7* puregon + orgal dag 8-12* ultraljud runt dag 8-11* orvitelle dag 12-13* äggplock dag 14 (alltså runt 17:e oktober)
    Lycka till!! Kyss
Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer nr 2