-
Hmmm... inte det lättaste! Men det blir säkert fint till slut, kanske Daniella kan hjälpa till lite mer ? Inte så lätt att få en tonårstjej att måla kanske?13 år emellan skrev 2007-10-14 08:33:49 följande:Jag måste bara beklaga mig! Daniellas rum tar evigheter! Har hållt på i 1,5 vecka med att dra ner tapeter och spackla väggar. Nu är taket och väggarna målade. Men fastän jag trodde att jag tänkt på allt, insåg jag att jag måste ju måla listerna också. Annars är ju hela jobbet förgäves. Under den vidrigaste heltäckningsmatta jag någonsin sett låg ett jättevackert plankgolv. Så det ska slipas och lackas också.Och här hemma går jag, med 6-månader Björn på armen, och fixar detta. Tror ni Daniella har vett på att vara tacksam?Nej, jag fick precis höra att jag inte bryr mig. Grrrrr! Jag skulle kunna renovera köket istället!!!
-
Bea- jag vet inte heller, tycker de är fina på olika sätt... mycket hjälp jag är! Jag skulle nog ta nummer ett om jag var tvungen att välja...
mimmamum- ja, jag tror att det är gjort för sex pers. Mitten går ju bort, men där kan man nog ha barnstolar!
-
I så fall skulle jag behöva lära mig att virka med fötterna, hinner knappt med mitt måste varv per dag! Men det kan var Julia och Bea!mimmamum skrev 2007-10-14 08:43:05 följande:Bea, jag skulle ta ettan eller tvåan, beroende på hur ert hus ser ut! Trean känns så vanlig! Mimmi, är det ni som virkar plädar åt syster lycklig? Kanske juliah som är så snabb!
-
Det låter ju ganska "billigt" om det är ett Englesson! Slå till vetja, det är samma pris som för ett på Mio... och de har inte alls samma kvalité!VeroniQa skrev 2007-10-14 08:50:52 följande:Ja visst är det fint 5200:- hos systerlycklig är priset.
-
Nej, nu vankas det kalas här.... dags att blåsa ballonger och greja! Ha en skön dag!
-
Oj, nu är kalaset slut och det blev jättebra! Barn i fyraårsålderna vill hellre leka än att sitta stilla och äta, så det blev korv och bröd direkt när de kom och sen lek! Alla var sams och glada, sköööönt!
Nu ska vi se vad jag kommer ihåg:
Bea- jag måste kolla din blogg, men om du ska ha kryss på fönstren som jag tänker mig, tycker jag nog alternativ tre. Den första dörren har grannen och det är inte riktigt "krysskänsla" ! Solklar som vanligt...
Sunna- jag lägger till dig! Of cårs.
Smultron och glass- det var nåt jag skulle skriva till dig... men billigt slagbord! FYND! Sånt är roligt!
Julia- Polisbil? Nyckelpiga? Trehjuling- kolla viking, toppenbra danska cyklar!
-
*haha* säger de? Varför då?Sylt skrev 2007-10-14 15:30:14 följande:julia --> Blev lite förvånad att N skulle fylla tre (=nästan lika gammal som Sigge) . Sen förstod jag... Mitt tips är att kanske köpa en liten riktig cykel med stödhjul ist för en trehjuling. Vi köpte en t Sigge när han var drygt 2 år, han nådde aldrig riktigt ner på en trehjuling. På bvc säger de att man ABSOLUT inte skall lära sig cyklar m stödhjul, men de har ju många knasiga regler.....
-
Man är väl lite härdad... har kalas varje dag med ett gäng sjuåringar! Det enda är att man får bita ihop för att inte störa leken...Smultron och glass skrev 2007-10-14 15:44:27 följande:Mimmi: Skönt att du överlevde kalaset! Jag kommer ihåg när min lillebror hade kalas och jag utsågs till "kalasfixare" - det tog på krafterna Sylt: Jag lärde mig cykla med stödhjul, och hittills har jag inte upptäckt några bestående men, så det verkar vara en lite halvlöjlig regel.
Undrar fortfarande över menen... jag lärde mig också att cykla med stödhjul! Jag är lite hjulbent -
Jag vet inte, men vår mikro kostade 500:- att öppna och ge kostnadsförslag för. Beror nog lite på om ni lämnar in den eller om det kommer ut nån...?Kajsa M skrev 2007-10-14 16:08:22 följande:Vad kostar det att laga en tvättmaskin? Slutar den nånsin under 1500?Har hittat BOSCHen som de gör reklam för på tv med 7 kgs trumma och 15 minuters program. 5500:-Är det värt att försöka laga den gamla?
-
Men man kanske kan ta bort stödhjulen när de blir en sisådär femton år!?Sylt skrev 2007-10-14 16:18:07 följande:Vet inte riktigt varför man inte fick lära sig m stödhjul. Kanske för att det är en annan teknik? Men det måste väl ändå vara bättre att kunna cykla m stödhjul än att inte kunna cykla alls?? Det kunde inte riktigt svara....